Összes oldalmegjelenítés

2016. december 30., péntek

Mogyoróvajas keksz

Karácsonyra sütöttem, szerintem szenzációsra sikerült. Aki szereti a mogyorót, annak ez a keksz biztosan nyerő választás lesz. Ráadásul dobozban tárolva hosszabb ideig is eltartható. Szinte alig kell vele dolgozni, pillanatok alatt elkészül.


Hozzávalók:
  • 22 dkg vaj
  • 24 dkg mogyoróvaj
  • 24 dkg melaszos nádcukor
  • 2 tojás
  • 44 dkg tönkölybúzaliszt
  • 1 teáskanál vanília kivonat
  • 1 kávéskanál só
  • 1 kávéskanál szódabikarbóna

Elkészítése:

A tojásokat habosra kevertem a cukorral, majd hozzáadtam a lágy vajat és a mogyoróvajat, vaníliát, sót, végül a lisztet és a szódabikarbónát.
Mikor a tészta homogén állagú lett, fóliába csomagolva egy órára a hűtőbe raktam.
Miután pihent a hűtőben, enyhén lisztezett munkafelületen kinyújtottam 0,5 cm vékonyra, kiszaggattam, sütőpapírral bélelt tepsibe tettem.
180 fokra előmelegített sütőben alul-felül sütésen 10 perc alatt megsütöttem. Két nagy tepsinyi lett belőle.



Nincsenek megjegyzések: