Összes oldalmegjelenítés

2016. december 29., csütörtök

Nagy karácsonyi pohárkrém

Akkorára sikeredett, hogy ettük több napig, ami abszolút jót tett neki, mármint az érés.


Nem volt durván alkoholos, csak annyira, hogy mégis jó kedve legyen tőle az embernek. 

Tehát a hozzávalók: 
  • 4 közepes db körte
  • 75 dkg fagyasztott málna
  • 10 dkg fagyasztott feketeribizli
  • 20 dkg aszaltvörösáfonya
  • 450 g babapiskóta
  • 1 l habtejszín
  • 6 db  tojás
  • 21 púpozott ek kukoricaliszt 
  • 2 rúd vanília
  • 1 rúd fahéj
  • 5 db zöld kardamom
  • 1/2 citom leve és reszelt héja
  • 5 dl víz
  • 20 dkg méz
  • 2 dl marsala
  • 2 ek amaretto
  • 10 dkg gyümölcscukor
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • 25 dkg mascarpone
  • 4 db szegfűszeg
  • 5 dkg mandulapehely


A körtéket meghámoztam, negyedeltem, magházukat kivágtam, és fél liter vízben a mézzel, fahéjjal, kardamommal, fél citrommal (héja, leve is), néhány szegfűszeggel kis lángon feltettem posírozni, kb. 10 perc alatt elkészültek. Ekkor kivettem a léből, és félretettem hűlni. Mikor kihűltek, vékonyra felszeleteltem.
A megmaradt főzőléhez hozzáöntöttem a marsalát és az amarettót (eredetileg mindkettőből fél csészét írt a recept, de szerintem a likőrből az túlzás). Beleöntöttem az aszalt áfonyát, és hagytam benne kihűlni.
Fél liter habtejszínt elkezdtem melegíteni. Hozzáadtam két rúd vanília kikapart magjait.
A tojásokat kettéválasztottam, a sárgájukat a fele cukorral elkevertem habosra, és a melegedő tejszínnel kissé felhígítva összekevertem. Hozzáadtam a kanálnyi kukoricalisztet is, és a forró tejszínbe visszaöntöttem a masszát. Folyamatosan addig kevertem habverővel, míg pudingszerűen besűrűsödött. Ekkor hozzáadtam a mascarponét,elkevertem és félretettem hűlni (a párkány jó célt szolgált ebben a hidegben).
Egy lábasban a másik fele cukrot egy kanál vízzel felforraltam szirupnak.
A tojások fehérjét habbá vertem robotgéppel, majd folyamatosan keverve hozzáadtam a forró cukorszirupot is. Addig vertem, míg fényes, kemény habot kaptam. Hozzákevertem a kihűlt mascarponés angol krémhez.
Az áfonyáról leszűrtem az alkoholos levet, és félretettem egy tálban.
Fél liter habtejszínt félig felvertem, majd hozzáadtam 1-2 csomag vaníliás cukrot, amivel tovább habosítottam, míg jó állagú hab nem lett.
Elkezdtem összerakni a pohárkrémet. A fűszeres, alkoholos lébe beleforgattam a babapiskótát, de csak annyira, hogy a külseje nedvesedjen meg, ne ázzon el, és a nagy pohár aljára tettem. Rá a vékonyan szeletelt körte kerül egy rétegben, s arra a beáztatott áfonya és fagyasztott málna. A gyümölcsökre angol krém, majd pedig felvert tejszínréteg jött, és kezdtem elölről a rétegzést mindaddig, míg elfogyott minden. A tetejére szórtam még a megmaradt málnából, esetleg áfonyát, szedret, fekete ribizlit is lehet, amink otthon van. Meghinthetjük kevés pirított mandulapehellyel is. Én így tettem.
Nem fogyókúrás étel, ez biztos, de a karácsony nem is erről szól. 






Nincsenek megjegyzések: