Összes oldalmegjelenítés

2017. november 20., hétfő

A tészta napja

Ma nekifogtam tésztát készíteni. Nem sok lisztből, csak éppen, annak a fele is CH csökkentett volt.
Az egész tészta, amiből főztem ennyi hozzávalóból készült: összesen 30 dkg nyers tészta.

  • 10 dkg Nagyi titka félfogós liszt
  • 10 dkg Dia-Wellness 50% CH csökkentett liszt
  • 2 tojás
  • 1 tk olívaolaj
  • 1 csipet só
  • 1-2 ek hideg víz



Ez itt sonkával töltött tortelli:
Töltelék:
Besamel mártás: vajat a liszttel pirítottam, fűszerek, majd tej hozzáadásával besűrítettem.

  • 1 ek vaj
  • 1 ek félfogós liszt
  • 1 dk tej
  • 1 csipet só
  • 1 csipet bors
  • 1 csipet szerecsendió
  • 10 dgk sonka

A besamellel összedaráltam a sonkát és nyomózsákból a tésztába töltöttem a következő módon: megtöltöttem, majd a két oldalát felváltva behajtogattam, míg ilyen lett.




Eztán már csak kifőztem, olaj-vaj keverékén átforgattam, adtam hozzá paradicsomszószt (én készítettem azt is).

Aztán a többi tésztát felhasználtam ehhez?


Így legalább kipróbálhattam a cuki kis egy személyes öntöttvas serpenyőmet is, amit itt vásároltam nagy megelégedésemre. Szenzációs jó üzlet, ráadásul hozzám közel. Minden van, mi szem-szájnak ingere és az eladók valami tüneményesek.

Ebbe két kb 12x20 cm-es vékony tésztalap került, amibe betöltöttem 20 dkg cottage cheest egy marék felaprított rukkolával , kevés sóval és borssal. Tetejére kerül egy kevés - (nincs megkövezés remélem) - ementáli sajt. Volt otthon parmezánom, de ezért nem akartam felbontani. Így is ricotta helyett cottage chees került bele. Nekem így megfelelt.












Még mindig maradt tésztám, amiből 12 db tortellinit készítettem. Ebbe bazsalikomos tofut töltöttem.


Szóval ennyire kevés anyagbók hárman degeszre ettük magunkat.

Nincsenek megjegyzések: