Összes oldalmegjelenítés

2018. november 4., vasárnap

Halloween és Márton nap között

Egyikről majd lemaradtam, a másik még csak jön, de így egyszerre kipipáltam mindkettőt. Nem szeretjük a libát, így kis zsenge kacsacombokat választottam.


Hozzávalók:

  • 1 egész kacsacomb/ fő
  • bors

Elkészítése: egy forró serpenyőben először a bőrös felével lefelé, majd másik oldaát is megkapattam a sózott, borsozott kacsacombnak (előtte egy éjszakát állt 5%-os sóoldatban, amit letöröltem róla), majd 140 fokos sütőbe tettem alul-felül sütésre fóliával letakarva 25-30 percre, majd a fóliát levéve még pár percig 200 fokon pirítottam. Mondhatom, hogy ennyire finom kacsacombot még nem ettem.

Köret: 3 fő részére

  • 0,5 l víz
  • 1 dl instant polenta
  • 1 ek vaj
  • 5 dkg parmezán sajt

A vizet felforraltam, sóztam, a polentát beleöntöttem és addig kevergettem, míg besűrűsödött. Ekkor vajat, aztán parmezánt tettem bele, elkevertem és szilikon tök sütőformákba öntöttem, ott hűtöttem ki. Majd hűtőbe tettem, hogy stabil legyen az állaga. Ezt követően még meg lehet grillezni. 
Én most ezt nem tettek, csak némi zöld fűszerrel megdíszítettem. Szemét, száját balzsamecet krémmel húztam ki, rózsaborssal díszítettem. 

Díszítésnek: chiliszálak, rozmaring, kakukkfű, rózsabors.

Lilakáposzta:

  • 1 ek repce olaj
  • 1 kis fej lilakáposzta (kb.50 - 60 dkg)
  • 1 kis fej lilahagyma
  • 1 narancs
  • 1 alma
  • bors
  • 1 tk fahéj
  • 1 csipet őrült szegfőszeg
  • 1 csipet szerecsendió
  • 1 csipet koriandermag őrölve
  • 2 ek nádcukor
  • 1-2 ek citromlé
  • 1 ek balzsamecet


A lilahagymát egy kanál olajon megdinszteltem, közben a lilakáposztát keskeny csíkokra szeltem fel. Én ki szoktam venni belőle az ereket, azt mi nem szeretjük. Rászórtam a hagymára, sóztam. borsoztam, fűszereztem és fedő alatt pirította. 10 perc után hozzáadtam a feldarabolt almát, majd a narancsfilé darabokat is. Kis citromot, balzsamecetet és nádcukrot szórtam rá és készre pároltam.
Tálalásnál még néhány szem lila szőlőt is szórtam rá. 

Nincsenek megjegyzések: