Összes oldalmegjelenítés

2018. november 4., vasárnap

Kávészószos szűzpecsenye sült bundás banánnal

Még friss az élmény, ez volt a mai ebédünk. Némi inspirációt kaptam a TV-ből is (banán). 


Hozzávalók:
  • 1 szűzpecsenye, 45 dkg
  • 1 tk repceolaj a sütéshez
Száraz pác:
  • 3-4 szegfűbors
  • 3 szegfűszeg
  • egy darabka fahéj
  • 1 tk koriandermag
  • 1 csapott tk feketebors
  • 0,5 tk himalája só
  • 1 tk oregánó
  • 1 ek arabica kávé
  • 1 ek egész perui kakaóbab
Sült banán:
  • 3 db banán
  • 1 ek repceolaj
  • 1 ek mogyoróvaj felhígítva 1 ek vízzel
  • 4-5 ek cornflakes darabosra törve
  • 4-5 ek durvábbra vágott mandula (most ez volt otthon)
  • 3 kk nádcukor

A fűszereket kávédarálóban megdaráltam. a szárazra törölt szüzet belehengergettem, majd fóliában pihentettem a konyhapulton 2 órát. 
A maradék száraz pácot  beleöntöttem egy eszpresszó kávéba, adtam hozzá 1 ek barbecue szószt, 1 ek worchestershire-szószt, 1 ek ketchupot, 1 tk balzsamecetetm egy nagy csipet nádcukrot. Összeforraltam, szűrőn átszűrtem.
Egy serpenyőt felforrósítottam, e kanál olajon a hús minden oldalát hirtelen megpirítottam, majd 150 fokos sütőben alul-felül sütésen még szűk negyed órát sütöttem. Félretettem 10 percre pihentetni. A serpenyőt kitöröltem 

A sült banán úgy készült, hogy a mogyoróvajat kevés vízzel felhígítottam, belemártottam a banánokat, majd a tört cornflakes és mandula keverékébe. A serpenyőbe raktam, tetejét megszórtam kevés nádcukorral és a 200 fokos sütőben 8-10 perc alatt aranybarnára sütöttem.

Nincsenek megjegyzések: