Összes oldalmegjelenítés

2012. október 17., szerda

Áfonyás zabpelyhes süti

Második nekifutásom. Angéla kolléganőm egyik nap odaadott egy darab sütit. hogy elemezzem, mert ilyet szeretne sütni, de ezt a péknél vette, kellene a receptje. Egyszer már nekifutottam. Az íze finom volt, de kemény lett. Azért leírtam , mert nagyon jóízű volt, de keménykés, mint afféle mézes sütemény. De ott motoszkált, hogy kéne elkészíteni? Elemeztem Angélának mennyi mindent lehet változtatni rajta, hogy más állaga legyen. Az új recept így hangzik:

Hozzávalók:
5 dkg tönköly fehérliszt
36 dkg BL-55 finomliszt
15 dkg vaj
5 dkg cukor
1 tojás sárgája
15 dkg tejbe áztatott zabpehely ( 1 dl tejbe 4 dkg zabpehely és 1 ek juharszirup / esetleg méz
130 g natúr joghurt
1 tk citruspor
1 tk fahéj
1 kk őrölt szecsuáni bors
1 kk őrölt rózsabors
1 kk kínai ötfűszerkeverék
1 tk vaníliakivonat 
1 tk sütőpor
1 kk szódabikarbóna
2 ek méz


Az összes hozzávalót robotgépben összekevertem, folpackba hengerformájúra alakítva becsomagoltam, fél órára hűtőbe tettem. Azt követően kinyújtottam fél cm vastagra, pogácsaszaggatóval kiszaggattam, sütőpapírral bélelt tepsibe tettem, megkentem tojással, közepébe nyomtam 1-1 vörös-áfonya szemet, majd 180 fokra előmelegített sütőben 20 perc alatt megsütöttem.
Mikor bevittem a munkahelyre és a lányok megkóstolták, mindegyikük azt mondta, hogy most már pont olyan, mint a péké volt. Ma már a receptjeit osztottam szét. Ez aztán az öröm, ha segítek is valakinek, miközben kedvenc elfoglaltságomat űzöm.. 

Nincsenek megjegyzések: