Összes oldalmegjelenítés

2012. október 17., szerda

Húsgolyók csirkéből

Legtöbbször csirkéből készítem el, de persze előfordult marhából, bárányból.  Ilyenkor azért mindig változtatok a fűszerezésen, ami éppen az adott húshoz illik.
Hozzávalók: 
50 dkg csirkemell filé
1 tojás
5 ek zsemlemorzsa
1 ek nyers, sóban eltett darált leveszöldség
1 kk só
1 kk bors
1 kk kömény
1 ek aprított petrezselyemzöld
1 kisebb vöröshagyma
3 gerezd fokhagyma
2 ek olívaolaj a sütéshez

Elkészítése:
Minden alkatrészt beledobáltam a késes aprítóba, párat pörgettem rajta, hogy azért kissé darabos maradjon, de mégis összeálljon és leparkoltam a hűtőbe.
Közben egy teflon tepsiben megtisztított, cikkekre vágott krumplit tettem, sóztam, borsoztam, meglocsoltam néhány kanál olívaolajjal , megszórtam kakukkfűvel, rozmaringgal, oregánóval. Fóliával letakarva 180 fokon 30 percig sütőben sütöttem, majd  levettem a fóliát és még negyed órát pirítottam.
Pár szem körtének kivágtam a magházát és a helyére mézes fügés-dió keveréket töltöttem. Ezt, csakúgy. mint a krumplit - vele együtt fél órát sütöttem.
Egy serpenyőbe öntöttem 2 ek olívaolajat, vizes kézzel diónyi golyókat szakítottam a húsból, összegyúrtam, minden oldalát pirosra sütöttem fedő alatt. Isteni ebéd kerekedett belőle.

Nincsenek megjegyzések: