Összes oldalmegjelenítés

2012. október 17., szerda

Fokhagymás nyúlgerinc vargányás krumplipürével

A mai napi ebédünk igen kalandosan készült el. hajnalban felébredtem. Ilyenkor jön az, hogy még visszavánszorgok az ágyba egy kávéval. Mit nézzen Évi néni pirkadatkor? Paprika TV-t mert akkor senkit sem zavar. No láttam is néhány receptet, de a korai órára való tekintettel nem ivódott nagyon az elmémbe, csak a hangulata, néhány alapanyag. Szerencsémre szinte minden volt otthon, kivéve a nyuszit. Arra emlékeztem, hogy bárányhúst sós-borsos-rozmaringos joghurtba pácoltak, no meg egy kis sör is szerepelt a pácban. Mivel tudtam, hogy korán reggel, amikor munkába megyek, nem tudok bárány lábszárat szerezni, ezért bevillant gyermekem kérése, hogy süssek egyszer nyulat. Gyorsan összedobtam a pácot, be a kocsiba és futottam vásárolni. Azt gondoltam, hogy amíg a munkahelyen tevékenykedek, addig a hús a hűtőben pácolódhat. Így is lett. Bevásároltam: bárány helyett pecsenyenyulat. Amint beértem a munkába, felszabtam a nyuszit, betettem a pácos dobozba , magára hagytam egy jó fél napra. Egyébként a műsorban ez a köret szerepelt, erre még emlékeztem. 


Hozzávalók:
2 db pecsenyenyúlgerinc

frissen őrölt bors
friss rozmaringág
4 gerezd fokhagyma
2 dl joghurt
2-3 dl sör
kis fej vöröshagyma
10 dkg füstölt bacon szalonna

Vargányás krumplipüré:
4 közepes burgonya
15 dkg vargánya
1 kis fej vöröshagyma
1 ek aprított petrezselyemzöld
3 ek kacsazsír

bors

Elkészítés: 
A nyulat sóztam, borsoztam, leöntöttem joghurttal, 1 dl sörrel (én elítélhető módon almást használtam) hozzáadtam szeletelve 2 gerezd fokhagymát, egy kisebb rozmaringágat és a hűtőbe tettem fél napra (még jobb, ha előző nap már bepácoljuk).
Fél nap múlva elővettem, lecsöpögtettem róla a páclevet. Egy lábasban megpirítottam a szalonnát és a felszeletelt vöröshagymát, hirtelen nagy lángon megkapattam a hús mindkét oldalát, 2 gerezd fokhagymát és egy friss ágacska rozmaringot tettem bele, majd némi sört hozzáadva, lefedve 170-180 fokos sütőbe helyeztem fél órára. Ha elfogyott alóla a folyadék, sörrel pótoltam. Fél órát sütöttem, addig kicsit meg is pirul.
A körethez a burgonyát megtisztítottam, apróra kockázva sós vízben megfőztem. Közben 2-3 ek kacsazsíron egy kisebb fej vöröshagymát, melyet felszeleteltem, megdinszteltem, eztán hozzá adtam a felkockázott vargányagombát, sóztam, borsoztam, megpirítottam. Mikor a gomba is átsült, hozzákevertem a megfőtt, összetört krumplit, meghintettem petrezselyemzölddel (illik hozzá az apróra vágott snidling is). Fenséges illata és íze volt. Először nem tudtam elképzelni, hogyan illik a krumplihoz a vargánya gomba, de tökéletes köret. Akár magában is fogyasztható, már persze annak, aki nem fogyókúrázik. Ilyen étel mellett én ezt nem tehetem meg. Kisfiam szinte fényesre nyalta a tányért. Kell ennél nagyobb siker?

Nincsenek megjegyzések: