Összes oldalmegjelenítés

2012. október 14., vasárnap

Sütőtök

A múltkori tésztaszínezésem maradékaként árválkodott egy alig megkezdett sütőtök a kamrában. Még jó, hogy megláttam. Mivel úgyis sütögettem ezt-azt, kiváló alkalom volt, hogy a bemelegített sütőbe ezt is betegyem. Nem akartam csak natúron megsütni,- bár úgy is ízletes,- de mivel a mai nap a kicsit keletiesebb ízekkel és alapanyagokkal foglalkoztam, így ezeket használtam ízesítésnek is. 


Többféle variációt készítettem:

Alapból mindegyiket megkentem mézzel, aztán a következőképpen fűszereztem:
  • mézes-borsos-rozmaringos
  • mézes-borsos-mentás
  • mézes-kardamomos
  • mézes- rózsaborsos
Letakartam fóliával, fél órát alatta pároltam, aztán levettem a takaróját és negyed óra alatt megpirítottam.
Már a tavalyi szezonban is voltak ötleteim , sütöttem baconbe tekerve, meg ki tudja még hogyan. Nem mondom, hogy vad ízekkel, de mézzel megédesítve biztosan meg lehet kedveltetni a gyerekekkel. Bár ők valamiért nagyon szeretik a sütőtököt. Csak úgy falják a sütőtök pürét, ha az az uzsonnájuk. Egészséges, fontos ásványi anyagokban gazdag zöldség.

Nincsenek megjegyzések: