Összes oldalmegjelenítés

2012. október 14., vasárnap

Őszi trüffelgolyók

Megérkezett a piacra a friss aszalt füge. Fantasztikusan lágy, ízletes. Muszáj volt egy kilócskát beszereznem azonnal. Na nem is érdemes rajta ülni, mert csak kiszárad, hát nekiveselkedtem egy villámgyors desszert elkészítésének, amiből kettő lett. Az első ez volt. Megmaradt azonban kb. a fele töltelék, amihez kevertem egy kis rózsavizet, belehempergettem kakaóporba és mér készen is volt. Nagyjából 2 percig tartott, mert hárman körbeálltuk a tányért és pillanatok alatt kikapkodtuk a golyócskákat. Összesen 6 darab volt, úgyhogy nem volt nehéz dolgunk.
Az alapötletet tavaly láttam egy tv-műsorban Janella Purcell ausztrál táplálkozási tanácsadótól. Szeretem, amiket készít, de az jött le, hogy elég lustácska lehet őkelme, ezért mindig olyan ételeket készít, ami kevéssé időigényes. Ez is olyan volt. Az eredeti recept datolyával készült méz nélkül.

Hozzávalók 10 darabhoz:
15 dkg aszalt füge
5 dkg tisztított pisztácia
3 ek méz
2 ek rózsavíz
1-2 ek kakaópor

Az összes alapanyagot,- a kakaót kivéve,- késes aprítóban durvára vágtam, zöld diónyi golyókat formáltam belőlük, meghempergettem a kakaóporban.
Tökéletes reggeli, tízórai, uzsonna. Elegendő tápanyagot ad a szervezetnek órákra, finom és egészséges.

Nincsenek megjegyzések: