Összes oldalmegjelenítés

2012. október 25., csütörtök

Egész mustáros csirkemell

Gyors ételt szerettem volna ebédre, mint általában. Viszonylag hamar megküzdök mindennel, de persze olyan is van, hogy órákat mókolok valamivel a konyhában, mert úgy érzem megér minden fáradtságot. Valószínűleg láthattam valamilyen műsorban és olyan kor inkább aznap elkészítem,- ha van otthon alapanyagom,- mintsem elfelejtsem a receptet. Ehhez persze volt minden, mert garmadában áll a hűtőben a csirke, tekintve, hogy azt eszünk legtöbbször.



Hozzávalók:

személyenként fél csirkemellfilé

bors
liszt
2-3 ek olívaolaj
1 dl fehérbor
2 dl csirkealaplé
1 ek mustármag (vagy magos mustár)
1 tk koriandermag
2 ek mustár
1 dl tejszín
1 ek vaj

Elkészítése:
A csirkemelleket sózom, borsozom, belehempergetem lisztbe, lerázom és a megforrósított olajba teszem őket, 3-3 perc alatt mindkét oldalukat pirosra sütöm. Ekkor kiszedem a húst, beledobom a serpenyőbe a mustármagot, a koriandert, 1 percig pirítom, majd következik a mustár és visszateszem a húst, felöntöm a borral, ha elforraltam az alkoholtartalmát, beleöntöm az alaplét és fedő alatt 7-8 percig párolom, ekkorra  a csirke tökéletesen átfő, a szósz besűrűsödik. Aláöntöm a tejszínt, majd a vajat, amivel finomabbá, krémesebbé teszem a szószt.  Tetszőleges körettel tálalhatjuk a csirkét a tányéron felszeletelve, szósszal meglocsolva. Nálunk most ezt az előfőzött, hirtelen kacsazsíron megpirított krumplit favorizálja a fiam nagyon. Finom is hozzá.

Nincsenek megjegyzések: