Összes oldalmegjelenítés

2012. október 29., hétfő

Grissini, az olasz rágcsa

Vendégeket vártam és valami gyors, egyszerű, gyorsan elkészíthetőt szerettem volna kínálni nekik, míg a vacsoraasztalhoz nem ülünk. Megoldás a grissini. Lehet mindenféle ízesítéssel készíteni a nagy olasz ropit.

Alaptészta recept:

25 dkg BL-80 kenyérliszt vagy pizzaliszt
1,3 dl langyos víz
1 tk méz
1 dkg friss élesztő
2 ek olívaolaj
1 kk tengeri só

Elkészítése:

A langyos vízben elkeverem a mézet és belemorzsolom az élesztőt, langyos helyen lefedve megkelesztem.Azért lefedve, mert így gyorsabb. Ezután a folyadékot kenyérsütőgépbe, vagy dagasztógép táljába öntöm, megdagasztom, egy órát kelesztem, míg legalább duplájára nő. Lisztezett deszkán átgyúrom, vékonyra nyújtom, pizzavágóval vagy egy éles késsel keskeny csíkokra vágom fel és tenyeremmel rudacskákat sodrok belőle, amiket egymástól viszonylag távolabb sütőpapírral bélelt tepsibe teszek, 10-15 percig kelesztem és utána 210-220 fokos sütőben néhány perc alatt világos sárgára sütök. 

                            

Aztán, hogy sütés előtt hogyan ízesítem, mekkorára szabom-sodrom az csak egyéni ízlés dolga. Ha fűszerezni szeretném, tehetem azt a tésztájába, de kívülre is. Itt például kívülre raktam, de az elvágott csíkot egymásra fektetve összesodortam, így kívül is és belül is volt. Készítettem darabos dióst, kakukkfüves-oreganós-sósat. Bármilyet lehet, amit csak kedvelünk.

Nincsenek megjegyzések: