Összes oldalmegjelenítés

2012. október 29., hétfő

Túrós pogácsa

Ezt is a vendégváró vacsorára készítettem, de nagy szolgálatot tett a másnapi meccsen. Különösen azért, mert friss marad, élvezhető. Remek kis recept, melyet Kaldeneker György oldaláról mazsoláztam. Kicsit átvariáltam, de csak minimálisan.


Hozzávalók: 

50 dkg finomliszt
25 dkg tehéntúró
35 dkg hideg vaj
2,5 dkg élesztő
1 tk só
1 tojás sárgája
2,5 dkg friss élesztő
50 ml tej
1 tk  méz
kenéshez 1 tojás
tetejére 10 dkg reszelt sajt 

Elkészítése:

A langyos tejben elkevertem a mézet, hozzáadtam az élesztőt és megkelesztettem. Közben a hideg vajat felkockáztam, és az összes anyaggal, - a megkelt élesztővel is- gyorsan összedolgoztam, hogy nehogy a vaj megolvadjon a kezem melegétől. Kelesztőtálba tettem, egy órát kelesztettem . Ezután átgyúrtam, kinyújtottam másfél cm vastagra, pogácsákat szaggattam belőle, amiket sütőpapírral bélelt tepsibe tettem és a tetejüket tojással megkenve reszelt sajtot hintettem rájuk.



Ez a szakajtó pogácsa lett belőle, mely mindenféle hajtogatás nélkül szép leveles lett. Ez ám a kényelem.

Nincsenek megjegyzések: