Összes oldalmegjelenítés

2012. október 28., vasárnap

Vacsora

Wow! Kedves barátnőm, akivel nagyon ritkán találkozunk, igent mondott a vacsorameghívásunkra, és megígérte, hogy eljön a párjával. Nagyon boldog voltam, mert régi kapcsolat a mienk, szinte le se merem írni milyen régi (39 év). Tervezgettem mivel lepjem meg őket. Számtalanszor átírtam a menüt. Legszívesebben mindent, amit csak tudok eléjük tálaltam volna. Végül is készítettem különböző rágcsákat, amiket majd egyszer leírok, mert annyira minimális munkával készíthetők, hogy vétek kihagyni őket. Persze, amint a számuk nő, úgy egyre több időt lehet velük eltölteni, de végül is szabadságon vagyok.
Készítettem egy legényfogó levest , aztán egy polentába burkolt vargányás vadasan fűszerezett kacsa hús naranccsal (na ennek újra neki kell fussak, mert széttört a polenta, pedig 2 napig terveztem, hogy mit tegyek bele. Ezt szántam a főfogásnak). Még szerencse, hogy Tibikém (ez az én uram) emlékeztetett, hogy egy tavalyi meghívásról beszélgettünk, és akkor megtetszett nekik egy mézes pulyka. Na nem azt készítettem el, csak valami hasonlót. Ez itt már csak a maradéka egy mézes-szőlős-levendulás provance-i csirkemellnek.



Hozzávalók:

  • 70 dkg csirkemellfilé
  • bors
  • provance-i fűszerkeverék
  • 2-3 ek méz
  • néhány kanál szőlőmagolaj vagy olívaolaj
  • 2 dl fehérbor (én muskotályost használtam)
  • egy nagy fürt édes fehér szőlő
  • 10 dkg aranymazsola
  • kevés rózsabors
  • ehető levendulavirág.
  • 1-2  ek vaj
  • 1 citrom leve és reszelt héja
A csirkemellet mérettől függően elvágtam 3-4 szeletre, sóztam, borsozztan, hintettem rá provance-i fűszerkeveréket, kevés olajat spricceltem rá, majd a borban elkevert mézzel nyakon öntöttem, kis levendulát szórtam rá és a mazsolát is, hogy ázzon a borban, lefedtem és a hűtőbe zártam fél napra.
Amikorra vártam a vendégeket, előtte negyed órával elővettem a hűtőből. Kevéske olajon hirtelen átsütöttem a melleket 2-2 perc alatt (még jobb grillserpenyőben sütni), aztán a húsokat tányérra szedtem, a páclevet a serpenyőbe öntöttem, felforraltam, még egy kis bort utána öntötte, amikor elforrt az alkoholtartalma, jöttek a szőlőszemek, rózsabors, végül a vaj, amivel beforraltam. A végsó ízesítés egy frissen tekert citrom leve és reszelt héja volt. Tálaló tálba tettem a húst, leöntöttem a szósszal, néhány virágot szórtam még rá és készen volt. Köretnek főtt és kacsazsíron megpirított krumpli volt. Imádom ezt a receptet. Kevés munka, nagy élvezet. Ez az igazi show.
És, ezt a gyönyörű csokrot kaptam tőlük. Mesés.



Nincsenek megjegyzések: