Összes oldalmegjelenítés

2012. október 3., szerda

Színes tészták sütőtökkel

Tészta színezés természetes anyagokkal, ez az ami foglalkoztat. Kedves ismerősömtől, Zsuzsitól kaptam isteni tésztákat, többek között fekete tagliatellét és farfallét is. Örömöm leírhatatlan volt. Persze azonnal el kezdte agyam kis barázdáit piszkálni, hogy mivel is lehetne színesebbé tenni mindennapi étkeinket. Előkaptam az otthon található alapanyagokat. Mégpedig:
Sütőtököt aszalva, ledarálva, illetve frissen, nyersen.
Az aszalt sütőtökös sötétebb árnyalatú lett egy kicsit, de csodák csodájára, a frissen darált és a tésztába gyúrt, majd pihentetett tészta könnyebben munkálható volt, persze lassabban száradt ki.
Aszalás után kevesebb, mint 1/5 -re csökkent a tök súlya. 

Aszalt sütőtökös tészta receptje:
240 g durum tésztaliszt
1 tojás
20 g sütőtökpor
1 kk extraszűz tökmagolaj
50 ml víz 


Már itt elgondolkodtam, hogyha vizet pótolok, akkor minek aszalok, ezért kipróbáltam azt, hogy friss, hámozott sütőtököt ledaráltam a késes aprítóban és azt kevertem a tésztához a következőképpen.

Friss sütőtökkel készült tészta:
200 g sütőtök
1 tojás
300 g durum tésztaliszt

természetesen ez egy lágyabb tészta lett, de kellő lisztezéssel (nem túl sokkal), kiváló, ruganyos, könnyen kezelhető tésztát kaptam.


Udon tészta sütőtökből

Ez a finomság is ebből a tésztából készült.





Eljátszottam velük. Szívem szerint sokféle alakzatot készítettem volna, de felszerelés híján ennyi született ebből a színből. De ott volt a többi ...

Nincsenek megjegyzések: