Összes oldalmegjelenítés

2012. november 2., péntek

BBQ oldalas

Ezt a receptet lestem egy hajnali kávézás közepette a TV-ben. Piszok jó. 

Hozzávalók: 


  • 1,20 kg oldalas
  • 6 tk barna cukor
  • 2 tk kakaópor
  • 1 tk római kömény
  • 1 tk ccayenne-bors
  • 1 kk füstölt paprika
  • 1 tk só
  • 1 kk frissen őrölt fekete bors


Ezt a száraz pácot kentem rá a finoman beolajozott húsra 3-4 órára, letakarva hűvös helyre tettem. 
Felmelegítettem a sütőt 220 fokra hőlégkeverésen és 3 ek olajat aláöntve 10-10 percet sütöttem a hús mindkét oldalát. Majd bekentem a következőképpen készült 
BBQ szósszal:


  • 1 csésze ketchup
  • 0,5 dl fehérbor
  • 2 ek fehérborecet
  • 4 ek barna cukor
  • 1 szál újhagyma feldarabolva
  • 1 ek vaj
  • 3 tk mustár
  • 1 kk fekete bors
  • 1 kk füstölt paprika
  • 1 tk só
  • csipet cayenne-bors
  • 1 csipet rózsabors frissen őrölve


Tehát mindkét oldalát bekentem a szósszal, lefedtem alufóliával és 1 órát sütöttem 150 fokos sütőben hőlégkeverésen. Egyszerűen fantasztikus volt a hús. Minden porcikáját átjárták az ízek, aromák, omlós volt, pedig nagyon vastag volt. Elmondhatatlan. 
EZT KI KELL PRÓBÁLNI!!!



A férjem szerint nem annyira hozzáillő petrezselymes-snidlinges majonézes burgonyasalátát készítettem hozzá. Úgy gondolta, ez  jobban illett volna hozzá. Szerintem meg tök jó volt. Azért persze ő is eltüntette 5 perc alatt. Siker: fiamnak is nagyon ízlett.

BORAJÁNLAT:

Ehhez az étel mellé egy minőségi száraz kékfrankos vörösbort az Öregbaglas pincészetből, amit Újpesten a 

borpatikában jutottam hozzá legkedvezőbb áron.

Nincsenek megjegyzések: