Összes oldalmegjelenítés

2012. november 2., péntek

Bagett

Elfogyott a kenyér és Tibikém 3 napra megy dolgozni  a kórházba. Mi készüljön, amit a gyerek is megesz? Ez állandó kérdés nálunk. Készüljön bagett, ami készüljön tönkölylisztből, mert az egészségesebb.

Íme a recept: 


  • 25 dkg kovász
  • 30 dkg tönköly fehér liszt (TBL-70)
  • 15 rétesliszt (BFF-55)
  • 3 dl víz
  • 1 ek méz
  • 1,5 dkg friss élesztő
  • 2 ek olaj
  • 2 tk só


Elkészítése: 

A vizet meglangyosítom, belekeverem a mézet és az élesztőt, megkelesztem. Hozzáadom az olajat, a kovászt, a lisztet és a sót. Rugalmas, de lágy tésztát kaptam belőle, mely egy óra alatt jó kétszeresére kelt. A tésztát elosztottam négy felé, és jól meglisztezett munkafelületen áthajtogattam, rudacskákat formáltam belőlük, melyeket úgy tettem egy mély tepsibe, hogy közéjük sütőpapírt húztam, nehogy összenőjenek, tetejüket szikével kicsit bevágtam. A tepsit letakartam egy másikkal és fél órát újra kelesztettem a kenyérkéket. Közben a sütőt előmelegítettem 210 fokra hőlégkeverésen. A kenyereket lefújtam langyos vízzel (viráglocsolóból), lefedve tettem be a sütőbe 10 percre. Ezután a tetőt levettem, a hőfokot lecsökkentettem 190 fokra és további 15 perc alatt szép arany-barnára sütöttem őket. 



Rácsra téve hűtöttem ki. 



Kivárni viszont nem tudtam, míg kihűlnek, hanem forrón felvágtam (na ilyet nem szabad csinálni, mert összetörik a kenyér belseje).



Nincsenek megjegyzések: