Összes oldalmegjelenítés

2012. november 8., csütörtök

Császármorzsa gyorsan

Lehet ezt az ételt gyorsan és szöszölősen is elkészíteni. A szöszölősön már túl vagyok, most megpróbáltam két gyors mozzanatból megoldani. Ez az adag 3 fő részére készült. Esti feladat:
Hozzávalók:

  • 10 dkg búzadara
  • 15 dkg liszt
  • 7 dkg cukor
  • 3 dl tej

Ezeket egy edényben összekevertem és folpack-ot borítva rá a hűtőbe tettem éjszakára. A folyamat méréssel együtt kb. 2 percet vett igénybe az életemből.
Másnap ebéd előtt kivettem a hűtőből egy kicsit akklimatizálódni, majd hozzákevertem még:

  • 1 tk vaníliakivonatot
  • 1/2 citrom reszelt héját (akár egy teáskanál citromlé is belefér nekem)
  • 4 kicsi vagy 3 nagy tojás ketté választva
  • 5 dkg olvasztott vaj
A tojások sárgáját és az olvasztott vajat a masszához kevertem, a fehérjét felvertem és két részletben forgattam a keverékhez.

Szükség van még a sütéshez:
  • 5 dkg vajra
Egy nagy 28 cm átmérőjű teflonserpenyőt felforrósítottam, felolvasztottam benne egy evőkanálnyi vajat, majd a tészta 1/3-át beleöntöttem. Nagyjából egy perc alatt megpirult az egyik oldala, akkor megfordítottam egy spatula segítségével (nem baj, ha összetörik), majd a másik oldalát is elkezdtem pirítani, de már közben a spatulával falatnyi darabokra vágtam szét. Kicsit megpirítottam, átkevergettem ezt a laza szerkezetű könnyű kis tésztát, majd tálba borítottam és megsütöttem a maradék két adagot is. Igazán pillanatok alatt elkészíthető finomság. 


Aztán még lehet cifrázni, én pl. evvel az ínyencséggel tálaltam. Lehet a tetejét meghinteni mandulával, vagy amivel szeretjük. Készülhet a tészta mazsolával. Az én fiam azt nem eszi, ezért nem került bele. Szárnyalhat szabadon a képzelet.

Nincsenek megjegyzések: