Összes oldalmegjelenítés

2012. november 8., csütörtök

Pacsni tönkölylisztből

Néhány napja készítettem egy pacsnit sima lisztből, ami még gyermekkorom péksüteménye volt. De mivel új szerelmem a tönkölyliszt, muszáj voltam kipróbálni avval is. 
pacsni készítéséről itt olvastam. 

Hozzávalók: 

1,3 dl tej
20 dkg tönköly fehérliszt
1 dkg élesztő
1,5 ek méz
1 tk só
1 tk olaj
a tészta rétegezéséhez 3 dkg vaj

Elkészítése: 

A tejet meglangyosítottam, belekevertem a mézet és az élesztőt belemorzsoltam, felfuttattam rajta. Ehhez öntöttem az olajat a lisztet és a sót és lágy, fényes tésztát dagasztottam belőle, amit egy órát kelesztettem langyos helyen. A megkelt tésztát lisztezett deszkán kinyújtottam 1 cm vastagra, 1 dkg-nyi vajat reszeltem rá vastag reszelővel és félbehajtottam. Fordítottam a tésztán 90 fokot, újra kinyújtottam, ráreszeltem 1 dkg-nyi vajat, félbe hajtottam. Még egyszer megismételtem a folyamatot. A kapott tésztalapot 6 egyenlő hosszúkás csíkra vágtam el, amit hosszában még meghúzogattam, majd sütőpapírral bélelt tepsibe tettem, egymástól távolabb, mert nőnek. Lefedtem folpack-kal és éjszakára a hűtőbe tettem. Reggelre kelvén megkentem a tetejét tejföllel és hideg sütőbe tettem, amit akkor kapcsoltam be, 170 fokra állítva hőlégkeverésen. 25 perc alatt szép pirosra sültek a sütemények. Annyira ropogós, illatos péksüteményeket kaptam, hogy nem találok rá szavakat. Kiváló egy jó kis kakaó vagy tej mellé reggelire, vacsorára.




Megjegyzés: később más  recepteket is találtam, amit természetesen ki fogok próbálni és jegyzetként ide leírok. 

Nincsenek megjegyzések: