Összes oldalmegjelenítés

2012. november 27., kedd

Csirke jhalfrezi

Ez az arabosan hangzó, indiai ízvilágú, egyébként Kínából származó étel a mai ebéd. Pácolt húst, sült zöld chili, és  a joghurttól lesz curry jellegű az egész. 

Hozzávalók:

  • 65 dkg csirkemellfilé
  • 1 dl natúr joghurt
  • 1 dl paradicsompüré
  • 1 tk kurkuma
  • 1/2 kk kasmíri chilipor
  • 1 citrom frissen facsart leve
  • 1 nagy fej vöröshagyma
  • 2 nagy gerezd fokhagyma reszelve
  • diónyi gyömbér reszelve
  • 2 zöld chili
  • 1 kápia paprika felszeletelve
  • 1 tk őrölt koriandermag
  • 1-2 ek aprított korianderzöld
  • 1 ek garam masala
  • 1 tk chat masala
  • 2 ek olaj
  • 1 ek barna cukor


A csirkemellet ceruzányi csíkokra vágtam és a joghurtból, paradicsompüréből, citromléből, kurkumából készített pácba testtem3-4 órára a hűtőbe érni.
Ezt követően az olajat felforrósítottam egy wokban, (vagy nagy serpenyőben) és pirítottam, míg barnulni nem kezdett. Ekkor ráhintettem  a barna cukrot, a felszeletelt paprikákat és tovább sütötte,. Jött a reszelt gyömbér és fokhagyma, a fűszerek, majd a pácolt hús. Erős tűzön folyamatos kevergetés mellet fehéredésig sütöttem a húst, aztán lefedve még jó 5 percig pároltam.
Köretnek barna rizst és naánt kínáltam. 


Borajánlat:


Chardonnay - 2011

Öregbaglas Pincészet Kéthely -  Balatonboglári borvidék

Magnum kiszerelés: 1,5l
Színe puha aranysárga. Orrban tartalmas, sokszínű, egzotikus. Extrakttartalma testessé, de egyben puhává teszi. Finom savai hosszú jövőt ígérnek ennek a bornak. Fehér húsból párolt ételekhez illik, valamint sajthoz, diós süteményekhez. Baráti összejövetelek elengedhetetlen itala.
A legjobb ajánlatot itt találtam.



Nincsenek megjegyzések: