Összes oldalmegjelenítés

2012. november 27., kedd

Levendulás ischler

Ischler recepteket kerestem. Találtam sokfélét, de nem tudtam melyiket válasszam a gazdag kínálatból. Úgy döntöttem, több félét is kipróbálok és utána döntök, melyik a legjobb. Persze még így is maradt olyan recept, amit ki szeretnék próbálni. Na ez nem nagy ügy, mivel a kedvenc sütim az ischler. Ha hiszitek, ha nem, még sem készítette, soha azelőtt. Most jött el az ideje. Túl vagyok a prototípuson, innen már semmi el nem tántoríthat, hogy különböző ischlereket készítsek éjjel és nappal.

Hozzávalók: 

  • 7,5 dkg fehér tönkölyliszt
  • 7,5 dkg félfogós liszt
  • 10 dkg vaj
  • 3,5 dkg fruktóz
  • 5 dkg mandula darabosra darálva
  • 1 kk fahéj
  • 1 kk citruspor
  • 1 tk vanília kivonat
  • 1 kk sütőpor
  • 1 csipet szódabikarbóna

Töltéshez:


Bevonáshoz:

  • 10 dkg étcsokoládé pasztilla
  • 1 tk szőlőmagolaj


A  tésztának valókat hidegen gyorsan összegyúrjuk, vigyázva, hogy ne puhuljon meg a kezünk melegétől, majd folpackba csomagolva hűtőbe tesszük pihenni legalább fél órára.
A lehűlt tésztát lisztezett deszkán kinyújtjuk 4 mm vastagra és a tetszőleges formára szaggatjuk. Én nem a hagyományos kerek formát választottam, hanem a levendulás ízesítésbe belefért a szív formájú is.
A kiszaggatott tésztát  sütőpapírral bélelt tepsibe tettem és a 170 fokra előmelegített sütőben hőlégkeverésen 12-13 perc alatt megsütöttem. akkor kell kivenni, mikor el kezd színesedni. A sütőlapon hagytam kihűlni, aztán kettőt összeragasztottam a szilvalekvárral és félre tettem másnapig hűvös helyre. 
Másnap csokoládét melegítettem vízgőz felett, öntöttem bele egy kevés olajat, elkevertem habverővel és az összetapadt tésztapárokat belenyomtam az olvadt, fényes csokoládéba. Egy tálcára raktam, megszórtam levendulavirággal (csak óvatosan) és hagytam megdermedni a csokoládét. na de aztán nem volt megállás, mert férjemmel nekiálltunk kóstolgatni, meózni. Mire a gyerek hazaért az iskolából, már alig maradt belőle. 
Konklúzió: legközelebb érdemes nagyobb mennyiséggel próbálkozni.


Borajánlat:


Badacsonyi Ürmös - 2006
Boksay Pince Badacsony - Badacsonyi borvidék
Minőségi fűszeres félédes fehérbor

Az Ürmös (fűszeres félédes minőségi fehérbor)gyógyító hatását, kellemes ízét, illatát, a kiváló olaszrizlingben áztatott 16 féle gyógy-és fűszernövénynek köszönheti. 10-12 C fokra lehűtve aperitifként, illetve desszertek kísérőjeként ajánljuk.

Nincsenek megjegyzések: