Összes oldalmegjelenítés

2012. november 26., hétfő

Fűszervajas sajtos bagett

Régebben vettem ilyen félkész kenyeret, ezért ki kellett próbálnom. Egyszerűen csak le kell tördelni és enni.
Kell ennél jobb? Be lehet csomagolni a gyereknek iskolába. Mondjuk néhány percet el lehet babrálni a fűszervajjal, de egy jó késes aprító fél perc alatt megoldja a problémát. 10 dkg vajjal összekevertem snidlinget, petrezselymet, kakukkfüvet, oregánót, de bármit bele lehet tenni, amit csak szeretünk. 



Hozzávalók:

30 dkg BL-80 kenyérliszt
25 dkg TBL-70 fehér tönkölyliszt
5 dkg sötét rozsliszt
2,5 dl víz
1 ek méz
1,5 dkg élesztő
2 ek búzacsíra
3 ek olaj
3 ek tejföl
1,5 tk só

Tölteni:
10 dkg vaj
2 marék vegyes zöldfűszer
1 kk só
6-7 dkg pannónia sajt vékony szeletekre vágva

Elkészítése:
A vizet megmelegítettem kb. 38 fokosra, belekevertem a mézet, belemorzsoltam az élesztőt és hagytam megkelni. Ezután beletöltöttem a kenyérsütő üstjébe, hozzá adtam az olajat, tejfölt, a búzacsírát, aztán a lisztet és a sót. Dagasztó programra kapcsoltam. Amikor a tészta megkelt, lisztezett deszkán átgyúrtam, három részre vágtam, kihúzkodva feltekertem, hogy épp akkora legyen, mint a bagett sütőforma. Hagytam egy 1/4 órát kelni, majd lefújtam langyos vízzel, 200 fokra előmelegített sütőbe tettem hőlégkeverésen. A sütő aljába is tettem egy vízzel félig telt tepsit, hogy gőzben süljön a kenyér. 10 perc után, mikor kezdett színesedni, kivettem, 6 helyen bemetszettem a tésztát, és gyorsan fűszervaj karikát és egy szelet sajtot dugtam bele, majd toltam vissza a sütőbe és további 10 percig sütöttem, míg arany-barna lett. Csak törni és enni kell. Kellemes vacsora. Esetleg még egy kis bor is lecsúszhat mellé.


Nincsenek megjegyzések: