Összes oldalmegjelenítés

2012. november 16., péntek

Fűszeres mákos guba

Ez volt a terv. Akkor kapom elő, amikor már mindent elsütöttem a gyereknek és éppen nincs ötletem. Kicsit pancsolós, de alapjában véve nem drága, finom étel. 


No ez itt nem a legvonzóbb formája, de siettem , így tűz forrón kikaptam a sütőformából, rákattintottam a kis gépemmel, majd bedobtam egy ételhordóba és már száguldottam is Békásmegyer felé, hogy ott ketten Jucikával megkóstolgassuk kissé.

Hozzávalók:


  • 12 db vajas kifli
  • 1,2 l tej
  • 4 tojás sárgája
  • 10 dkg vaj
  • 15 dkg cukor
  • 1 csomag vaníliás pudingpor
  • 1 ek vaníliakivonat
  • 2 dl tejföl
  • 1 citrom reszelt héja 

  • 10 dkg darált mák
  • fahéj ízlés szerint
  • 3-4 csipet őrölt szegfűszeg
  • 3 ek méz
  • a tetejére a 4 tojás fehérje felverve 4 ek cukorral


Elkészítése:

A kifliket 1 cm vastag karikákra vágtam. A vajat felolvasztottam, hozzátöltöttem a tejet, a cukrot, tejfölt, vaníliát, citromhéjat, pudingport és ebbe beleáztattam a kifliket addig, míg fel nem szívták a folyadékot.  Amikor puhára áztak, - jól tudom, hogy ezt szikkadt kifliből illik elkészíteni, de az nem volt, - akkor egy kivajazott, kekszdarával beszórt 25 x 25 cm-es sütőtálba rétegeztem őket, Az első réteget megszórtam darált mákkal, ráhintettem egy kevés fahéjat, szegfűszeget, rácsorgattam egy púpos evőkanálnyi mézet és következett a második réteg, majd a harmadik. Egy kevés tej maradt, azt ráöntöttem a kupac tetejére. Amíg a kifliket szortíroztam a tálba, a sütőt előmelegítettem 180 fokra hőlégkeverésen. Betettem a majd színültig telt tálat a sütőbe és nagyjából 25-30 percet sütöttem a tésztát. Közben felvertem a tojások fehérjét habbá és hozzá adagoltam kanalanként a cukrot. A készre sült forró gubára simítottam a cukros habot, elegyengettem és visszatoltam a sütőbe, ahol meggrilleztem a tetejét. 1-2 perc alatt aranybarna lett, ekkor kivettem.

Nincsenek megjegyzések: