Összes oldalmegjelenítés

2012. november 16., péntek

Krumplis pogácsa

Krumplis kenyeret akartam sütni és ha már krumplit főzők hozzá, akkor összedobom ezt a pogácsát is az energia takarékosság jegyében. Nem kell külön energia a krumpli főzéséhez, és a sütő felmelegítéséhez sem (legalábbis nem kétszer). A pogácsa pedig mindig elfogy. Ez egy jó régi recept, amit ki kellett próbálnom.

Hozzávalók: 


  • 50 dkg főtt burgonya
  • 30 dkg fehér tönkölyliszt
  • 25 dkg margarin
  • 2 dkg élesztő
  • 1 tojás
  • teteje megkenéséhez 2-3 ek joghurt
  • szóráshoz: fehér/ fekete szezámmag, köménymag, reszelt sajt


Elkészítése:
 A krumplit megpucoltam, apró kockákra vágtam, hogy hamar megfőjön és sós vízben puhára főztem. Leszűrtem  egy tálba tettem, villával összetörtem és hagytam teljesen kihűlni. Utána keverőgépbe tettem, belekockáztam  a hideg margarint, hozzáadtam a tojást, a lisztet és a szétmorzsolt élesztőt. Csak addig kevertem, míg nagyjából homogén lett. Kilisztezett kelesztőtálba tettem, a tetejére is szórtam kevés lisztet, lefedtem és magára hagytam egy órára. Mire visszatértem, szép magasra megkelt. Alaposan belisztezett deszkán kicsit átgyömöszöltem, mert igen puha volt a tészta, majd kinyújtottam hüvelykujjnyi vastagságúra, sütőpapírral bélelt tepsibe tettem. A tetejét megkentem joghurttal és megszórtam magokkal és reszelt sajttal.
Ez után 180 fokra előmelegített sütőben hőlégkeverésen 25 perc alatt szép pirosra sütöttem őket. Míg sültek, nagyon magasra növekedtek, de ez elmúlt, mikor kikerültek a melegből. Lehet, hogy fáztak? No mindegy, mert cserében kárpótoltak a fantasztikus nagyon krumplis ízükkel. Valóban jó békebeli nagyis pogi lett belőlük. 



Nincsenek megjegyzések: