Összes oldalmegjelenítés

2012. november 24., szombat

Hálaadásnapi pulyka átgondolva



Egyszer fiam kérésére sütöttem Hálaadásnapra egy egész pulykát. Szép, gusztusos darab volt, finom, stb, de nagy. Másnap még megettük, mert az áfonyaszósz (szerénytelenség nélkül mondhatom), fergeteges volt. Na de harmadnap és negyednap már a férjem is fellázadt, hogy több pulykát nem eszik. Levágtam a húsokat és eltettem a mélyhűtőbe, hogy valahova még el tudjam sütni, de azóta egész pulyka szóba sem jöhet. Én leginkább a mellét készítem így-úgy, tehát a következő gondolat egy Wellington- módra elkészített pulykamell volt. Félre is volt egy nagyobb pulykamellből a medalion, úgy 80 dkg-nyi. Az elég is lett volna nekünk, de fiam újra közbeszólt, hogy neki nem kell pulyka, így átváltoztattam csirkemellé és többet nem kérdeztem meg mit szeretne ebédelni.


Két közepes csirkemellet készítettem el, ami elégséges volt hármunknak ebédre.

Hozzávalók:
2 csirkemellfilé - 60 dkg
30 dkg vargányagomba
1 kisebb fej vöröshagyma
1 duci gerezd fokhagyma
4 szelet serrano sonka
1 ek vaj
1 ek olaj

bors
1 tk kakukkfű
2 ek dijoni mustár
20 dkg leveles tészta készen kinyújtva
1 tojás sárgája a kenéshez

A csirkemelleket sóztam, borsoztam.











Egy nagy serpenyőben olívaolajon olvasztott vajon kérget sütöttem rá és egy tálba tettem.










Helyére az apróra vágott vöröshagyma, majd a fokhagyma és végül a megdarált darabos vargánya került és kakukkfű, amit jól átpirítottam, míg minden leve ki nem sült.











Két rétegben hajtogatott folpackra egymást fedő serrano sonka szeleteket fektettem.











A sonkaszeleteket beborítottam a megsült gombapürével és ráhelyeztem a pihentetett, dijoni mustárral megkent csirkemellet.











A folpack segítségével a sonkát szorosan a hús köré tekertem, a fóliával rápasszírozva becsomagoltam, végeit, mint egy szaloncukorét megcsavartam. Az egészet hűtőbe tettem.










A hűtőből elővettem a leveles tészta lapot, széleit megkentem tojássárgájával és az alsó harmadára fektettem a sonkába tekert mellet, majd előbb az alját , utána a széleit behajtva, végül a tetejével lefedve kis csomagocskát gyártottam belőle (borítékoltam).










Tepsibe tettem, a tetejét és körben is lekentem tojássárgájával, megsóztam, pengével kis vágásokat ejtettem rajta és a 180 fokos sütőbe toltam fél órára.



Kicsit pihentettem, végül felvágtam és mivel nem készült hozzá szósz egy kis vörösbor jamot adtam hozzá.

Nincsenek megjegyzések: