Összes oldalmegjelenítés

2012. november 24., szombat

Túrós pogácsa ? II.

Olvastam egy jó túrós pogácsa receptet, de túróm nem volt otthon, viszont ült a hűtőben egy doboz cottage chees, ami annyira friss sajt, hogy túrónak is elmenne. Ráadásul némi tejszínt is adnak hozzá, valamint kevés savó is marad benne, ezért nagyon finom, lágy tésztát kapunk belőle, ha ezt használjuk túró helyett. Tehát nem haboztam, hanem bekevertem a pogácsa tésztájába.

Hozzávalók:

  • 25 dkg fehér tönkölyliszt
  • 25 dkg félfogós liszt
  • 12,5 dkg hideg vaj
  • 25 dkg cottage chees
  • 1 tojás
  • 2 dl tejföl
  • 2,5 dkg élesztő
  • 1 ek méz
  • 1,5 tk só 

Tetejére:

  • joghurt kenéshez
  • 6-7 dkg reszelt sajt


A tejfölt meglangyosítottam, belekevertem a mézet és belemorzsoltam az élesztőt. Keverőtálba tettem a cottage cheest, a tojást, a kockákra vágott hideg vajat, az élesztős tejfölt, a lisztet és a sót. Két perc alatt puha tésztát gyúrtam. Folpackba csomagolva a hűtőbe tettem kb. 1 órára. Tettem-vettem , majd egy óra múlva kivettem a tésztát, kinyújtottam, majd összehajtogattam úgy, hogy harmadrészekre osztottam képzeletben a tésztát. Először balról középre, aztán a másik oldalt jobbról középre, majd lentről felfelé, és fentről lefelé a harmadokat, így kilenc réteg tésztám lett. Visszacsomagoltam a folpackba és a hűtőbe száműztem fél órára. Ezt az akciót még kétszer elkövettem, de az utolsónál már nem volt kedvem várakozni, csak a hajtogatás után újra kinyújtottam, pogácsa szaggatóval kiszaggattam, sütőpapírral bélelt tepsibe tettem, tetejét megkentem joghurttal (nem volt kedvem tojást törni), megszórtam reszelt sajttal. 190 fokra előmelegített sütőbe tettem hőlégkeverésen és 25 perc alatt megsütöttem. Délután pedig meg is ettük. Most itt ülök, mint török basa és már csak emlékeimben él az egész.



Borajánlat: 

Budai Chardonnay - 2010
Nyakas Pince - Etyek-Budai borvidék
Felső-templom-völgy, Budajenő A karakteres, férfias, minerális jegyek mellett finom savak.
Ezt  bort legkedvezőbben
 itt kaptam meg.

Nincsenek megjegyzések: