Összes oldalmegjelenítés

2012. november 1., csütörtök

HALLOWEEN

Az idei Halloween-re is sütöttem ezt-azt. Tavaly ezt készítettem. Így most valami más rémséget kellet sütnöm. Első ötletem ilyen volt. A következők ilyenek lettek. Készítettem még szellemeket.
És hogy fokozzam a hangulatot, a fekete és sárga muffinok mellet elkészítettem a "red velvet" nevű amerikai sütit is. természetesen mindegyiket díszítettem az alkalomhoz illő mintázattal.

Vörös bársony muffin receptje:
  • 100 g lágy vaj
  • 200 g porcukor
  • 1 tk vanília kivonat
  • 2 tojás
  • 175 ml natúr joghurt
  • 1 ek élelmiszer szinezék
  • 175 g BL-55 finomliszt
  • 25 g kukoricaliszt
  • 1 tk sütőpor
  • 1 kk szódabikarbóna
  • 1 ek kakaópor

Elkészítése:

A tojásokat ketté választom, a fehérjéből  habot verek, a sárgáját a cukorral és a vanília kivonattal szintén habosra keverem. A joghurttal elkeverem a színezőt. A szárazanyagokat egy tálba szitálom és a lágy vajjal és a joghurttal összekeverem, aztán következik a tojássárgája, végül a a fehérjehabbal fellazítom. 12 szilikon muffin formába egyenlően elosztom. 170 fokra előmelegített sütőben, hőlégkeverésen 20 perc alatt megsütöm. Rácson kihűtöm őket.
Miután meghűltek, részben kinyújtott színes marcipánmasszával fedtem be a tetejüket és marcipánból faragtam rá mintákat, részben viszont készítettem egy ízesített sajtkrémet, ezt színeztem és vontam be vele a sütiket, majd szabtam, gyúrtam rá mintákat.









Sajtkrém receptje:

  • 20 dkg natúr tejszínes sajtkrém
  • 2 tk zselatin 50 ml forró vízben feloldva
  • 5 dkg cukor
  • 2 csomag vaníliás cukor
  • 1 tk piros színező
A végére már eléggé elpilledtem, tekintve, hogy közben lenyomtam egy jó nehéz napot a munkahelyemen, de előtte hajnali 03:16-kor keltem és álltam neki sütögetni. Így este drága Tibikém leült velem és ő szabta a mintákat. Meg is látszik, mert amit ő készített, az mind nagyon szép lett.

Már a jövő évi menetet tervezzük.

Nincsenek megjegyzések: