Összes oldalmegjelenítés

2012. november 4., vasárnap

New England-i kagylóleves

Néhány napja olvastam ezt a receptet, és máris eldöntöttem, hogy elkészítem. Utólag végig zongoráztam a neten, hogy hány féle képpen írják le a leves elkészítését. Én a nekem tetsző változaton már nem sok mindent változtattam, de azért mégis.

Hozzávalók: 

  • 1 kisebb fej vöröshagyma
  • 2 zellerszár
  • 1 kisebb répa
  • kis fej burgony (opcionális
  • 2 duci gerezd fokhagyma
  • 1 csokor petrezselyem
  • 1 szál újhagyma
  • 1 marék friss kakukkfű
  • 1 tk őrölt babérlevél
  • 1 kis chilipaprika
  • kevés bors
  • 10 dkg vékonyra szelt bacon
  • 30 dkg mélyhűtött kagyló
  • 1 l zöldségalaplé
  • 2 dl kókusztej
  • 1 ek olaj

Elkészítése:

A fazékban felforrósítottam az olajat, beledobtam a felkockázott bacont, megpirítottam, majd kiszedtem, félretettem. A kisült zsíron megdinszteltem az apróra felvágott vöröshagymát, utána a fokhagymát, majd beletettem a leveszöldségeket , felöntöttem alaplével és fedő alatt főztem, míg a zöldségek megpuhultak. Ekkor botmixerrel összetörtem, hozzáadtam a kagylóhúst, a kókusztejet, a babérlevelet, petrezselymet és a kukkfüvet felaprítva és a csíkokra vágott újhagymát. Néhány percig forraltam. Tálalásnál megszórtam a kisült szalonnával, chili csíkokkal, petrezselyemmel és frissen sütött és feldarabolt tortilla lapokkal tálaltam.






Mondhatom, nagyon finom kis leves lett. Eredetileg azért akadt meg a szemem rajta, mert New England focicsapatának drukkolok,-  sokak rosszallását magamra vonva,- és éppen amerikai focimeccsre készültünk, a csapatunk elődöntőjére. (Győztek!!!)

Nincsenek megjegyzések: