Összes oldalmegjelenítés

2012. november 28., szerda

Sütőben sült őszi töltött rántotthús

Maradékfeldolgozó üzemmódban vagyok így a hónap végén. Először is maradt egy bagettem ebből, valamint volt 18-20 dkg vargányám, négy előre felszeletelt pulykamellem. 

Hozzávalók:
  • 60 dkg pulykamellfilé
  • 2 ek kacsazsír
  • 20 dkg vargánya szeletelve
  • egy marék dió durvára vágva és megpirítva
  • 4 nagy szem aszalt szilvaapróra felkockázva
  • 5-6 szem borókabogyó mozsárban összetörve
  • 1 egész tojás
  • 1 ek petrezselyemzöld felaprítva
  • 5 dkg Pannónia sajt apróra felkockázva
  • bors
  • 10 dkg fűszeres zsemlemorzsa

Elkészítése:

A bagettet késes aprítóval megdaráltam, és egy kanálnyi kacsazsíron kicsit megpirította a durvára darált dióval. Egy másik serpenyőben egy kanál kacsazsíron elkezdtem sütni a gombát. Sóztam, borsoztam, hozzáadtam a petrezselymet, borókabogyót, a felkockázott sajtot és aszalt szilvát, majd az egészet összekevertem a darás dióval, végül egy tojással összefogattam a masszát.
A hússzeleteket sóztam, enyhén kiklopfoltam, beletöltöttem a massza negyedét, felgöngyöltem, megtűztem a két végét fogvájóval és bepaníroztam.
Egy kisebb teflon tepsi aljára vajszeleteket fektettem, rá a panírozott hústekercseket, a tetejére is vékony vajszeleteket tettem, lefóliázva a 160 fokos sütőbe tettem és hőlégkeverésen fél órát sütöttem. Levéve  a fóliát tovább pirítottam a tekercsek mindkét felét.
Köretként hagymás krumplit kínáltam, ami szintén egy egyszerű történet.  Egy kanál zsíron megsütöttem egy nagyobb lila hagymát felkockázva, majd durva lyukú reszelőn ráreszeltem a héjában főtt krumplit.
Nem diétás koszt volt a mai ebéd, de igen ízletes.


Borajánlat: 



Bogyólé - 2012
Vylyan Pincészet - Villányi borvidék
Minőségi száraz vörösbor. Villányi Zweigelt-Portugieser újbor
Könnyebb elkészítésű vörös húsokhoz (pl.pulyka), vagy ötórai tea helyett kekszekhez!

Nincsenek megjegyzések: