Összes oldalmegjelenítés

2012. november 28., szerda

Szilvás csomó

Olyan sütit szerettem volna, ami megfelel a fiúknak vacsorára, de holnap a gyermek iskolába is vihet belőle.

Hozzávalók:
Tésztához:
  • 1 dl tej
  • 1 dl tejszín
  • 1 dl tejföl
  • 1 egész tojás + 1 sárgája
  • 5 dkg fruktóz
  • 1 csipet só
  • 1 ek méz
  • 2 dkg élesztő
  • 10 dkg vaj
  • 35 dkg BL-55 finomliszt
  • 30 dkg TBL-70 fehér tönkölyliszt
  • 1 tk citruspor  
  • 1 tk vanília kivonat

Töltelék:
  • házi szilvalekvár    

Elkészítése:  
A tejet megmelegítettem, elkevertem benne a mézet, belemorzsoltam az élesztőt, megkelesztettem
Kenyérsütőgépbe töltöttem a megkelt élesztőt, tejszínt, tejfölt, tojást, olvasztott vajat, cukrot, vaníliát, citrusport, lisztet és a sót. Fényes, rugalmas tésztává dagasztottam és 1 óra alatt duplájára kelesztettem
A megkelt tésztát lisztezett deszkán átgyúrtam, kinyújtottam 4-5 mm-es lappá, kb. 40 x 10 cm-es téglalapokat vágtam belőle.  A lapok aljára 1 cm széles szilvalekvár csíkot húztam hosszában. A tésztát feltekertem, csomót kötöttem rá, sütőpapírral bélelt tepsibe fektettem, megkentem tojással.. 
160 fokra előmelegített sütőben hőlégkeverésen 25 perc alatt arany-barnára sütöttem.


  

Nincsenek megjegyzések: