Összes oldalmegjelenítés

2012. december 24., hétfő

Citromos csirkeszárny

Szent este ide vagy oda, ma mi ezt ebédeltük. Végül is az a fontos, hogy ízletes legyen és nem szükséges mindig a hagyományokhoz ragaszkodni. Fiam kérése volt az ebéd, kihasználva, hogy apja dolgozik, - mert ő bizony meg nem eszi a csirkeszárnyat. Eredendően Beni ezt a bombát rendelte, de én olyan beteg vagyok, hogy képtelen lettem volna megenni, ezért magamnak a citromos változatot készítettem.


Könnyű, a bőrét leszámítva kímélőnek is mondhatnám, a citrom pedig egyébként is segít feldolgozni azt a kis zsírt,  ami a szárnyon található. Az ízhatás pedig frenetikus. Együtt süthető a krumplival.  Pillanatok alatt összedobható és aztán csak enni kell. Több előnyt már nem is szeretnék felsorolni.

Hozzávalók:

  • 1 kg csirkeszárny
  • 1 kg burgonya héjastól
  • frissen őrölt bors
  • nagy csokor friss kakukkfű
  • fél fej fokhagyma
  • 2-3 citrom
  • 2-3 ek olívaolaj


Elkészítése:

A burgonyákat folyó víz alatt gondosan megmostam, cikkekre vágtam, tepsibe tettem. A tepsi egyik végébe lefektettem a csirkeszárnyakat is. A krumplit és a húst meglocsoltam néhány kanál olajjal, sóztam, frissen őrölt borsot szórtam rá, a kakukkfű leveleit száráról lehúzva megszórtam a tepsi tartalmát. Fél fej fokhagymát megtisztítottam, vastagabb szeletekre vágtam eloszlattam a húson és a krumplin. A citromokat 1/2 cm-es szeletekre vágtam és letakartam vele a tepsiben lévőket. Kevés extra csavarással láttam el a húst és a krumplit és 150 fokra előmelegített sütőbe tettem hőlégkeverésen lefóliázva. Beszélgettem közben a barátnőmmel, úgyhogy csak nagyjából megítélve 3/4 órát töltöttek a fólia alatt, majd levettem a fóliát és legalább még 20 percet sütöttem őket, de ekkor már a mutánsok is bent pirultak. Én még ekkor is beszélgettem tovább. Nem tudom pontosan hogyan, de valahogyan egyszerre készültek el, finom omlósak lettek. Míg írok róla, még mindig ott érzem a számban az izgalmas ízeket.

Nincsenek megjegyzések: