Összes oldalmegjelenítés

2012. december 25., kedd

Sült fácán rösztivel

A karácsony a szeretet ünnepe és az evésé. Szeretetből, gondoskodásból etetjük családunkat minden földi jóval. Egyfolytában csak azon töröm a fejem, mit főzzek még a családomnak, hogy jól érezzék magukat az ünnepek alatt. Szerencsésen választottam evvel a fácánnal. Még sohasem sütöttem fácánt, így ez egy kihívás volt.  Másrészt el kell adnom a gyerekemnek, aki nagyon megválogatja, mit eszik meg. Megpróbáltam és bejött. 


Hozzávalók: 2 személyre

  • 1 fácán
  • 5 dkg vaj
  • 5 dkg bacon szalonna
  • 1 szál fehérrépa
  • 2 szál sárgarépa
  • 1 kis zeller
  • 1 kis fej vöröshagyma
  • 2-3 babérlevél
  • 2-3 szem szegfűbors
  • bors
  • 3 dl fehérbor

Elkészítése:

A fácánt nagyon gondosan megmossuk, megszárítjuk, kívül-belül sózzuk, borsozzuk, mellét, combját megtűzdeljük bacon szalonnával, hasüregébe és köré ültetjük a megtisztított zöldségeket, alá kevés vajat teszünk, lefóliázzuk. 160 fokra előmelegített sütőben hőlégkeverésen másfél órán keresztül sütjük, közben borral locsolgatjuk. Nehezen puhul, de ha elkészült, pompás lakoma válik belőle.
Rösztit sütöttem mellé sütőben, vörösborzselével, szederrel, ribizlivel tálaltam. Erőfeszítéseimet siker koronázta, gyermekem belakott.

Desszert:

Duplán narancsos dupla csokis csokoládétortát sütöttem. Igazi, ünnepi, gazdag.



Nincsenek megjegyzések: