Összes oldalmegjelenítés

2012. december 23., vasárnap

Előretolt karácsony II.



A következő fogást már terveztem egy ideje. Elég volt egy főzős műsorban valamelyik korán felkelős hajnalon kávézás közben látnom ezt a húsételt, máris tudtam, csak ez szerepelhet nálunk karácsonykor. Próbálkoztam már egyben sült pulykával, ami igen finomra sikerült, de amikor negyedik napon is próbáltam feltálalni és a fantasztikus áfonyaszósz régen elfogyott, a család,- de még a férjem is fellázadt,- hogy ők bizony több pulykát nem esznek. Ekkor jártunk a felé pulykánál és természetesen fiam kívánságára készült ez is. Akkor lefaragtam a húsokat, eltettem a mélyhűtőbe és szép óvatosan ide-oda elhasználtam, de azt eldöntöttem, hogy többé egész pulykát nem sütök. 
Így esett a választás a a töltött pulykamellre. Mellé pedig muszáj voltam kipróbálni a gesztenyés kelbimbót. 



Mire a végére értünk, és ott kacsingatott ránk a maradék, melyet már sehogyan sem volt  erőnk megenni, csak pilledtünk, mozdulni sem tudtunk. Pedig ott volt még a desszert, de azt csak órákkal később tudtuk megkóstolni. Ez pedig egy zserbó torta volt. Még soha életemben nem készítettem zserbót, így meg kellett azt i próbálnom. Azt mondhatom, hogy az volt a legkönnyebben elkészíthető étel a menüben.



Ezt követően kidőltünk. Most tápászkodtam fel, hogyha esetleg valaki még nem döntött a karácsonyi menüről és véletlenül ide téved, ötletet meríthessen belőle. Nálam ez villámcsapásként szokott történni. Látok valamit, ami megtetszik, vagy jön egy hangulat és máris étel jut róla eszembe és a főzés szeretete. Szeretném megetetni az egész világot. 
Talán azért vagyok ilyen elérzékenyült hangulatban, mert az a néhány ember, akiket közel érzek magamhoz, a barátaimnak mondhatok, olyan szeretettel, segítőkészséggel fogtak közre, amilyen érzéseket mindenkinek tiszta szívemből kívánok. Nekem nem jött el a világ vége,- és szerencsére senkinek sem,- én úgy érzem egyre jobban a jó, a tökéletes felé haladok. Ez csodálatos. Ezt kívánom neked is.


Nincsenek megjegyzések: