Összes oldalmegjelenítés

2012. december 19., szerda

Tönköly gyorskovász

Készítettem már sokféle lisztből, de mivel a tönkölyliszt az új favorit, így ezt is elkészítettem. Fehér kenyérhez, talán kalácshoz is nagyszerű lehet- gondoltam ki. 
Hozzávalók:
  • 3 dl langyos víz
  • 1 tk méz
  • 1 dkg friss élesztő
  • 50 dkg fehér tönkölyliszt
  • 2 ek olaj
  • 1 csipet só
Elkészítése:

A langyos vízben a mézet elkeverem, belemorzsolom az élesztőt, hagyom megkelni. Addig kimérem a lisztet. Az élesztős vizet kenyérsütőgép üstjébe töltöm, hozzáöntöm az olajat, a lisztet és a sót. Dagasztó programon dagasztom, kelesztem, hagyom egy éjszakára a kenyérsütőben túl kelni, érni. Másnap átkeverem 5 perc alatt a géppel. Kiveszem, 3 részre osztom, dupla réteg folpackba csomagolom, hűtőben tárolom. Kenyérsütésnél lecsökkenthetem vele a felhasznált élesztő mennyiségét.


Ezt sütöttem a segítségével. Igaz, hogy a díszítés fele leugrott a kenyérről (a hulló csillag valóban az volt, úgy megnőtt a kenyér),- de mégis csak karácsonyi fehér kenyér lett belőle. Legközelebb kalácshoz is kipróbálom.



Nincsenek megjegyzések: