Összes oldalmegjelenítés

2012. december 16., vasárnap

Kínai mázas csirke egyben

Családom szereti a kínai ételeket. Én szeretem mostanában a gyorsan elkészíthető ételeket, amivel nem kell sokat maszatolni, csak mindent beledobok, majd betolom a sütőbe és egyszer csak elkészül az ebéd.
Ez is egy ilyen étel kis kiegészítőkkel.


Hozzávalók: 

  • 1,5 kg-os csirke
  • 1 narancs
  • bors


Páchoz:

  • 3 gerezd fokhagyma reszelve
  • diónyi gyömbér reszelve
  • 1 lime leve és reszelt héja
  • 2 ek méz
  • 1 tk kínai ötfüszer keverék
  • 1 tk szecsuáni bors
  • 1 kk rózsabors
  • 1 kk koriandermag
  • 1 kk feketebors
  • 2 ek Worchester szósz
  • 2 ek édes chiliszósz
  • 3 ek szójaszósz
  • 1 ek narancsos peri-peri olaj
  • 2 ek szezámolaj


Kenéshez:

  • 4 ek ketchup
  • 2 ek balzsamecet
  • 2 ek méz
  • 1 kk kakaópor
  • 1 kk füstölt paprika


Sült banánhoz:

  • 3 banán
  • 1 ek vaj
  • 1 ek méz
  • 1 ek narancslikőr


Hagymás rizshez:

  • 20 dkg jázminrizs
  • 3,6 dl zöldségleves
  • 1 nagy csipet só
  • 1 ek vaj
  • 20 dkg vöröshagyma csíkokra vágva
Ebből a sok mindenből úgy tűnhet, hogy nagyon bonyolult az elkészítés, pedig nem. Előző délután egy tálkában összedobáltam a pácot, a csirkét egy nylon zacskóba tettem, nyakon öntöttem a páccal, lezártam a zacskót és a biztonság kedvéért az egészet egy tűzálló tálba tettem a hűtőbe. Késő este fordítottam egyet a zacskón, hogy a csirke minden alkatrészét átigya a pác. Másnap elővettem, levettem róla a zacskót és a pácban, letakarva a tálat hideg sütőbe tettem a csirkét és 150 fokra állítottam hőlégkeverésen és kb. 1,5 órát sütöttem. Mikor már szépen megpuhult és átsült, összekevertem a kenéshez a pácot és bekentem a csirke hátát vele. Nagyjából negyed óra alatt rápirítottam a mázt, majd megfordítottam és a maradék kenős pácot a mellére borítottam, azt is sütöttem negyed órát. Ekkorra szépen megsült a csirke.
Amíg kenegettem, sütögettem, közben feltettem a rizst főzni. Megpucoltam három banánt és hosszában félbe vágtam őket. Egy nagy serpenyőben olvasztottam egy kanál vajat, beletettem a felezett banánokat, rájuk csurgattam 1 teáskanál mézet. Mikor egyik oldaluk megsült, megfordítottam őket, másik oldalukra is csurgattam egy kevés mézet és egy kanálnyi narancslikőrt. Mikor szépen megkaramellizálódtak, kiszedtem őket egy tányérra.
A serpenyőbe újabb kanál vajat olvasztottam és beledobtam a felszeletelt hagymát, melyet szintén arany színűre karamellizáltam, borsoztam, majd összeforgattam a főtt rizzsel. 
Nem bonyolult étel. Gyakorlatilag a pác összeállításával el is készül. A pácot úgy állítottam össze, hogy kóstolgattam, lejegyeztem mindent, megsütöttem. Akár bepácolhatjuk a húst és betehetjük a mélyhűtőbe. Amikor pedig szeretnénk elkészíteni, csak elővesszük  felengedjük és már süthetjük is. Készítettem már így fokhagymás citromos csirkét is, ami szintén isteni volt. 

Nincsenek megjegyzések: