Összes oldalmegjelenítés

2013. január 16., szerda

Ázsiai marha

 Jobbnál jobb recepteket találtam marha húsból készítve az ázsiai ételeket kedvelő séfek oldalain. Ez is egy közülük, amit azért átalakítottam saját ízlésem szerint, na meg a fűszeres kuckómban fellelhető kincsek szerint.

Hozzávalók:
  • 50 dkg marha hátszín
PÁC:
  • 2 ek földimogyoró olaj
  • 100 ml édes chiliszósz
  • 70 ml lime - vagy citromlé
  • 4 kaffir lime levél
  • 3 ek szójaszósz
  • 2 ek teriyaki szósz
  • 2 csillagánizs
  • 3 ek barna cukor
  • 3-4 szál újhagyma felszeletelve
  • 2 gerezd fokhagyma reszelve
  • 1 diónyi gyömbér reszelve
  • 1 kk bors

Elkészítése:

A húst vékony, néhány milliméteres szeletekre vágtam és bepácoltam egy délelőttre a fenti pácba, hogy az ízeknek legyen idejük alaposan átjárni minden rostot. A benne lévő citrom pedig a pácolás közben máris elkezdi "főzni" a húst. Majd lecsepegtettem a húsról a pácot, mogyoróolajat forrósítottam a wokba és a hússzeleteket hirtelen átforgattam rajta. Elég 2-3 percig sütni. Nyakon öntöttem a páclével, összeforraltam néhány percig. Kibányásztam a csillagánizsokat,főtt jázmin rizzsel tálaltam az ételt.


A családom ötöst adott rá.

Nincsenek megjegyzések: