Összes oldalmegjelenítés

2013. január 20., vasárnap

Expressz naan

Elúsztam a főzéssel. Mindenfélébe belefogtam. Indiai jellegű ételt készítettem, amit reggel láttam a TV-ben. Csakhogy nálunk nincs indiai étel naan nélkül. Ez egy indiai lepénykenyér, melyet készítenek sokféleképpen, sokféle lisztből, tartományonként más - más alapanyagokból sütik. Tandoor kemencében sütik, az agyagfalhoz tapasztva 400 fok körüli hőmérsékleten. Szóval elillant az idő, az ételek főttek, ezért gyorsan odadobtam egy naan-nak valót. Így még nem készítettem soha. Pizzalisztet használtam, mert az nagyon finom szemű, könnyen munkálható, könnyen kelő.

Hozzávalók: 
  • 25 dkg pizzaliszt
  • 1 dl natúr joghurt
  • 0,8 dkg friss élesztő
  • 1 tk méz
  • 1 kk só
  • 1 csipet szódabikarbóna
  • 2 ek olaj
Elkészítése:

A joghurtot meglangyosítottam mikróba, belekevertem a mézet és az élesztőt és hagytam kibontakozni őket. Majd a dagasztógépbe dobáltam mindent és had szóljon. 10 perc dagasztás után fél órát pihentettem. Jól meglisztezett deszkára tettem a dagadozó tésztát, mert nagyon lágy volt, és elvágtam hét részre. Lisztezett kézzel nagyjából kihúzogattam őket lepény formájúra és sütőpapírral bélelt tepsibe tettem őket. Tíz percet hagytam pihenni. Közben már jó ideje melegedett a sütőm, aljában egy fél tepsi vízzel. Mikor elérte a maximum hőmérsékletet (275 fok + 20 fok a hőlégkeveréstől), és alant vadul zubogott a víz, betoltam a tepsit a sütőbe és 5 perc alatt arany- barnára sütöttem. Amint kivettem őket, azonnal megkentem vajjal és már szólítottam is a fiamat ebédelni. 


Nincsenek megjegyzések: