Összes oldalmegjelenítés

2013. január 20., vasárnap

Tahini - szezámpaszta

Ez az arab konyha ízesítője. Adhatjuk joghurthoz, tehetjük ételekbe, evvel készül a népszerű humusz is. Én is egy étel kedvéért láttam neki. Olykor készítetek egy kis befőttesüveggel és a hűtőben tartom. Ha szükségem van rá, csak előveszem. Sokkal jobb, mintha a tartósított boltit használnám.

Hozzávalók:
10 dkg szezámmag
2 ek szezámmagolaj
1 kk só
1 nagy gerezd fokhagyma
50 ml víz
... és egy kis plusz:
1 tk méz
2 tk citromlé

Elkészítése:
A szezámmagokat serpenyőben kis lángon arany-barnára pirítottam, hagytam kihűlni. Kávédarálón finomra őröltem. Késes robotgépben ledaráltam a fokhagymát, hozzáadtam a szezámlisztet, a szezámolajat, a sót és finomra kevertem. Adagonként adtam hozzá a hideg vizet, míg el nem érte egy sűrű tejföl állagát. Tetszés szerint lehet hígabbra is készíteni. Aztán egy ötlettől vezérelve belekevertem még egy kanál mézet és fél citrom kifacsart, leszűrt levét. Ez már nem tartozik az alap tahini receptjéhez, de én szeretem ezt az ízt. Nagyon jól beleillett az indiai ízvilágú húsgolyók szószához.


Nincsenek megjegyzések: