Összes oldalmegjelenítés

2013. január 20., vasárnap

Gordon Ramsay marha húsgolyói kókusz mártással

Reggel láttam ezt a receptet és nem volt kérdés, hogy ez lesz az ebéd. Már csak azért is megtetszett, mert ezt a húsgolyót több ételhez is lehet használni, ha elegendő mennyiséget legyárt az ember és elteszi a mélyhűtőbe. Na én így is tettem. Volt itthon 85 dkg szép sovány marhanyakam, azt használtam fel. Szeretem, mert nem zsíros, puha, viszonylag hamar megfő.

Hozzávalók: 4 személyre

Húsgolyókhoz:
  • 85 dkg marhahús
  • 1 nagyobb hagyma apróra vágva, megdinsztelve
  • 3 nagy gerezd fokhagyma reszelve
  • 1 tk szárított chilipehely
  • 11 dkg friss kenyérből készült zsemlemorzsa
  • 1 kis tojás
  • 6 ek 30 %-os tejszín
  • 1 tk só
  • 1 tk bors

Kókusz mártáshoz:
  • 2 tk koriandermag
  • 4 zöld kardamommag
  • 1 tk fekete mustármag
  • 1 tk római kömény
  • 1/2 tk fahéj
  • 1 tk kurkuma
  • 1 tk szárított chili
  • 1 tk garam masala
  • 3 ek szárított thai citromfű
  • 5 cm gyömbér reszelve
  • 1 lime leve és reszelt héja
  • 4 dl csirkealaplé
  • 4 dl kókusztej
  • 1 tk tahini

Kurkumás rizshez:
  • 2 ek olaj
  • 1 tk kurkuma
  • 1 tk fekete mustármag
  • 1 tk római kömény
  • 1 tk koriandermag
  • 1 tk garam masala
  • 1 tk himalája só
  • 30 dkg jázminrizs


Elkészítése:

A marhahúst kétszer átdaráltam, A hagymát apróra vágtam és kevés olajon megdinszteltem, majd összekevertem a többi hozzávalókkal. Jó diónyi golyókat formáltam belőle, 44 db lett. 20-at eltettem a mélyhűtőbe, a többit 2 kanál olajon megpirítottam, míg kicsit a felületük megbarnult. Ekkor a serpenyő közepére beszórtam a fűszereket és együtt pirítottam  húsgolyókkal. Mikor már erősen illatoztak, felöntöttem a csirkealaplével és a kókusztejjel, hozzá adtam a tahinit és a lime-ot is. Fedő nélkül 20 percig forraltam, míg a hús puhára főtt és a szósz besűrűsödött.
A rizs készítését úgy kezdtem, hogy az olajat felforrósítottam, beleszórtam a fűszereket és amikor kiengedték az illóolajukat, ráöntöttem a rizst, 1 perc alatt átsütöttem, aztán felengedtem forró vízzel úgy, hogy egy ujjnyira ellepje a rizst (ezt szintén egy főzős műsorban hallottam és bevált). Addig főztem a rizst, míg elfőtt a leve, majd az előmelegített sütőbe tettem 200 fokon 5 percre. Ez arra jó, hogy ne maradjon nedvesség a rizsszemek között, hanem pergő legyen. Kísérőként naan-t készítettem.

Nincsenek megjegyzések: