Összes oldalmegjelenítés

2013. január 18., péntek

Fügés ázsiai sertéshús grillezett polentával

Nem régen volt hasonló hús, de nagyon ízlik nekünk. Tudom, ha ezt készítem, számolhatok vele, hogy a gyerek és az apja is (családom) biztosan megeszi, amit feltálalok. 


Sokszor főzők úgy, hogy szétnézek, mi található otthon és amit találok, abból kerekítem ki az ebédet. Ez is egy ilyen fogás. Először is keresgéltem a befőttes polcon, ahol megtaláltam a zöld füge befőttet.
Volt a mélyhűtőmben fél kiló szép sovány sertéstarja. A fűszerezés már eldöntött tény volt, csak a hozzávalókat kellett összegyűjtögetnem. Mivel imádom a polentát, úgy gondoltam, ennyi nekem is jár, azt tálalok a grillhez. 

A hús páca:

  • 1 tk földimogyoró olaj
  • 2 gerezd fokhagyma
  • 1 tk rizsecet
  • 3 ek édes chili szósz
  • 2 ek Worchester szósz
  • 3 ek szójaszósz
  • 1 ek barnacukor


Elkészítése:

A pácot elkevergettem, míg a cukor el nem olvadt és a 3x3 cm-re kockázott húsdarabokat beleforgattam, hagytam érni benne 1 órát. Aztán váltakozva nyársra húztam egy kocka húst, fél fügét. Grilltepsibe tettem, letakartam fóliával és úgy grilleztem a tűzhely közepén 20 percig. Majd a fóliát levettem és néhány perc alatt megpirítottam kissé a húst. A szafttal meglocsoltam a grillezett polentát.


Nincsenek megjegyzések: