Összes oldalmegjelenítés

2013. január 30., szerda

Gránátalma chutney

Ma olvasgattam a Nosaltyn az indiai ízekről szóló cikket, mivel ez egyik kedvenc ízvilágom. Minden szerénytelenség nélkül mondhatom, hogy a bemutatott receptek közül 28 tőlem származik, és evvel nem teljes a paletta. Itt most be is fejezem saját magam tömjénezését, mert egy olyan szuper receptet találtam Ágitól, aki mellesleg a kovászolásban is kollégám az oldalon, hogy gyorsan írtam neki néhány sort, amiben elmondtam neki: futok a konyhába és készítem a chutneyját. Kicsit ugyan változtattam rajta, mert én mindent átvariálok, de az ötlet egyszerűen szenzációs. Benne foglaltatik minden íz, amit nagyon szeretek. Amit még hozzá adtam, az a teméntelen fűszer néhány példánya, amit megvettem, de csak ritkán használok. Gondoltam csavarok egyet a dolgon. 


Hozzávalók:

  • 1 nagy gránátalma
  • 1 ek szőlőmagolaj
  • 1 kisebb lilahagyma
  • 1 hüvelykujjnyi gyömbér
  • 1 kk chilipehely
  • 4 ek meggylekvár
  • 2 ek édes chiliszósz
  • 2 ek gránátalmaszósz
  • 2 ek pálmacukor
  • 1 tk vörösborecet
  • 1 tk balzsamecet
  • 1 ág rozmaring.
  • kevés só és bors


Az elkészítését le sem írom, mert Ági olyan frappánsan elmondta, hogy feleslegesnek tartom. Igazándiból terveztem még kis rózsaborsot is hozzátenni, mert igen szeretem, de a kapkodásban kifelejtettem. Sebaj, mert nem utoljára készítettem el ezt a receptet és akkor biztosan szerepelni fog benne az is.  Itt is csak hálálkodva tudok Ágira gondolni, mert úgy eltalálta az ízlésemet, hogy azt elmondani sem lehet.

Nincsenek megjegyzések: