Összes oldalmegjelenítés

2013. január 28., hétfő

Fougasse

Egyik kedvenc TV-szakácsom, Lorraine Pascale készítette el ezt a nemcsak látványos, de igen finom kenyér különlegességet. Kívül ropog, belül lágy, illatos kenyér ez. Franciaországban minden pékségben ott lóg a kampón. A francia pékség egy fogalom. Nagy hagyománya van ezeknek a könnyed kenyereknek, amelyek csak úgy etetik magukat. 





Hozzávalók: 

  • 500 g BL-80 kenyérlisz
  • 1 tk méz
  • 1,5 tk só
  • 20 g friss élesztő
  • 350 ml kézmeleg víz
  • 2 ek olaj
  • aszalt paradicsom 
  • fokhagymával ill. mandulával töltött olívabogyó
  • rozmaring ill. kakukkfű levél

Elkészítése:

A meleg vízben elkevertem a mézet , belemorzsoltam az élesztőt és felfuttattam rajta. Minden anyagot kenyérsütőgép üstjébe öntöttem, dagasztottam, kelesztettem. Mikor a tészta több mint duplájára megkelt, elővettem egy nagy tepsit, amibe sütőpapírt tettem, megliszteztem és olajos kézzel a megkelt tésztát ráemeltem. Lisztezett kézzel kihúzogattam a lágy tésztát, mint a pizzát szoktam. Mikor már beborította az egész tepsit, pizzavágóval levélformán bemetszéseket ejtettem rajta, mintha a levél erezete lenne. A réseket lisztes kézzel tágítottam, de hiába, mert ahogyan tovább kelt a tészta, a lyukakat is benőtte. Belenyomkodtam olajban eltett aszalt paradicsom darabokat, félbe vágott töltött olívabogyókat, rozmaring és kakukkfű lehúzott leveleit. Folpackot lespricceltem olajjal és avval takartam le a tésztát, hogy ne száradjon ki kelesztés közben. Újra kelesztettem fél órán át, miközben a sütőt előmelegítettem 220 fokra hőlégkeverésen. A sütő aljába vízzel félig telt tepsit tettem, hogy a gőz segítségével magasabbra nőhessen a tészta. 15 perc alatt szép pirosra sütöttem, majd rácsra téve hagytam langyosra hűlni. De onnantól kezdve nekiestünk és felfaltuk. Isteni finom, levegős, lágy, ropogós ízkavalkád volt. Egymagam is meg tudtam volna enni az egészet, annyira finom volt.

Nincsenek megjegyzések: