Összes oldalmegjelenítés

2013. január 30., szerda

Krumplis pogácsa

Elhagyom  a munkahelyemet és új - régi helyen kezdek dolgozni két nap múlva. Evvel a kis figyelmességgel köszöntem el a kollégáimtól. Nagyon ott volt. Még így másnaposan is azt mondom, hogy finom volt. Tegnap készítettem, mert akkor nem dolgoztam és ki tudtam teljesedni a konyhában, de nagyon. Háromféle ételt főztem, mindenkinek mást és négyfélét sütöttem. Három sütit, meg bagettet. Elég termékeny nap volt. Kellően el fáradtam. Este megfürdöttem, majd bedőltem az ágyba (bár a kardomba is tudtam volna, annyira romos lettem), - és csak nyögtem. Persze ez az én választásom volt, tehát vessek magamra. De délelőtt egy jó kis Ázsia - Nagycsarnok túrán voltam, ahonnan persze rogyadozva érkeztem, pedig csak néhány fűszerért és csokiért, marcipánért indultam el. Mire hazavonszoltam magam, legalább 20 kiló áru volt a szatyraimban. 
Most inkább a pogácsa receptjéről mesélek, mert az fergeteges. Ráadásul nagyon egyszerű recept.

Hozzávalók:
  • 30 dkg sós vízben, héjában megfőzött krumpli
  • 3 tojás sárgája
  • 15 dkg Ráma margarin
  • 50 dkg fehér tönkölyliszt
  • 1 dl joghurt
  • 1 tk méz
  • 2,5 dkg friss élesztő
  • 1 tk só
  • 1 egész tojás a kenéshez

Elkészítése:

A krumplit megfőztem sós vízben, teljesen kihűtöttem, megpucoltam és finom lyukú reszelőn lereszeltem. A margarint kicsit meglágyítottam a mikróban. A joghurtot megmelegítettem kézmelegre, elkevertem benne a mézet és az élesztőt és vártam, hogy szép magasra, habosra felfusson. Majd mindent a kenyérsütő üstjébe dobáltam és bekapcsoltam a dagasztó-kelesztő funkciót, ami nálam 110 perc, mert kétszer dagasztja a tésztát. A megkelt tésztát kicsit átgyúrtam, kinyújtottam kb. 2 cm vastagságúra és kis pogácsaszaggatóval kiszaggattam. Ebből a mennyiségből 75 pogácsa lett. Mondjuk ezek falatnyiak voltak. Kicsit megsedergettem a két kezem között, hogy legyen tartásuk és be tettem a sütőpapírral kibélelt tepsibe. Felvertem egy egész tojást és ecsettel végig kentem a tetejüket. 200 fokra előmelegített sütőbe tettem, amit 180 fokra mérsékeltem. hőlégkeverésen, amikor betettem a tésztákat. 20 perc alatt szép arany-barnára sütöttem. Egy jókora tál dugig lett velük.


Nincsenek megjegyzések: