Összes oldalmegjelenítés

2013. február 10., vasárnap

Benedek tojás bébispenóttal

Ez ám a finom és tartalmas villásreggeli. Jelenleg ez a fő programom,hogy minden nap, - persze csak a hétvégeken,- egy -egy villásreggeli ötletet valósítok meg. Ma ezen volt a hangsúly és azonnal kétfélét készítettem. Az egyik a fiamnak készült, ez pedig engem tett boldoggá. 


Nem volt egy egyszerű feladat, mert először is sütnöm ellet hozzá zsemlét.

 
 Aztán elkészítettem a hollandi mártást is.


Megsütöttem az angolszalonna szeleteket.
Ezt követően már csak egy két perces buggyantott tojás következett. A spenót párolása már szinte csak egy mozdulat volt, így állt össze a reggelim.

Hozzávalók:
  • 1 zsemle
  • 4 szelet angolszalonna
  • 2 buggyantott tojás
  • 3-4 ek hollandi mártás
  • 1 gerezd fokhagyma
  • 2 marék bébispenót
  • frissen őrölt bors
  • chilipehely

Elkészítése:

A hollandi mártáshoz készítettem tisztított vajat, mégpedig úgy, hogy kis lángon addig sütöttem a vajat, amíg minden víz elpárolgott belőle és elkezdett barnulni.
Egy kis fazékban vizet forraltam. A gőz fölött kevertem ki egy tojás sárgáját 10 dkg tisztított vajjal, melyet fokozatosan csorgattam a tojáshoz, míg a habverő meg nem állt a kezemben egy pillanatra sem. Így kell ennek lenni, ha nem rántottára készül az ember. Mikor már szép egyneművé vált, akkor tettem bele egy csipet sót, egy csipet fehér borsot, 1 csipet cayenne -borsot és 2 evőkanálnyi citromlevet. Addig kavartam, míg sűrűsödni kezdett, ekkor egy tálba öntöttem és félretettem. Egy serpenyőben kevéske vajon megpirítottam az angolszalonna szeleteket. Azt is félre tettem egy kis tálkában, de a még forró serpenyőben megpirítottam a zsemle vágott oldalait. Újabb falat vajon vékonyra szeletelt kis gerezd fokhagymát dobtam a serpenyőbe,  de máris landolt mellete két marék bébispenót, melyet meghintettem egy csipet sóval és frissen őrölt borsot tekertem a tetejére. Egy pillanat alatt megfonnyasztottam és máris az angolszalonnák tetején találta magát. Ekkor már vigyázó szememet az azóta is zubogó víz felé fordítottam, ahova nagy csipet sót és 2 evőkanálnyi citromlevet öntöttem. A tojásokat egyenként feltörtem és kis tálkából a bugyogó citromos vízbe csúsztattam, de mindössze 2 percre. Amikor az idő letelt, lyukas szűrőkanállal kihalásztam őket és fehér textil szalvétára fektettem, hogy leitassam a vizet róluk. Éppen csak megszárítkoztak és máris ott pihegtek a spenótágy tetején. Ekkor kapták a nyakukba a hollandi mártást, melyre frissen őrölt bors és némi chilipehely került. A további, rövidke útjáról már nem is mesélek semmit.
Ez a Forsyte saga  méretű leírás a tettekben talán negyed órát sem tett ki, természetesen a zsemle sütése nélkül.
Hogy ezt ledolgozzam, kisétáltam a mangalica fesztiválra és vásároltam egy kis fogyókúrás szalonnát és kolbászt. nagyon tetszett a rendezvény. Sokkal tovább maradtam volna, ha a hó nem esik folyamatosan.

Nincsenek megjegyzések: