Összes oldalmegjelenítés

2013. február 10., vasárnap

Gofri

Ez a levezetése a mai napomnak. Reggel sütöttem zsemlét, kenyeret, készítettem Benedek tojást, majd elmentem megnézni a mangalica fesztivált. Mit mondjak, sok mindent haza tudtam volna hozni, de csak egy kis kolbász meg szalonna tartott velem és néhány kézműves tea.
Mikor hazajöttem az új szerzeményekkel, kisfiam avval fogadott, hogy enne valami édeset. 
- Mondjuk gofrit? -szólt a kérdés-rendelés. Legyen hát gofri.
Előástam a sütőszerkezetet és már kevertem is a tésztát. Még szerencse, hogy pillanatok alatt elkészül. Ha az ember nem hadaknak süti, csak egy vékony dongájú fiatalembernek, akkor még a sütés sem vesz sok időt igénybe. 

Hozzávalók a tésztához:
  • 25 dkg fehér tönkölyliszt
  • 12,5 dkg olvasztott vaj
  • 5 dkg gyümölcscukor
  • 2 tojás
  • 2 dl tej
  • 1 dl tejföl
  • csipet só
  • 1 tk sütőpor
  • 1 tk vanília kivonat
  • 1/2 citrom reszelt héja

  • A sütéshez kevés olaj.
Elkészítése: 

Mindent összekevertem a robotgéppel. A felforrósított sütőlap mindkét oldalát olajos ecsettel megkentem, majd néhány evőkanálnyi tésztát belehelyeztem, elsimítottam, a tetejét lehajtottam. Természetesen az első tészta mennyiségét elszámoltam, így egy kevés kicsorgott, mert nem fért el odabent. Önfeláldozóan elfogyasztottam a selejtet. Mit meg nem tesz egy odaadó anya a gyermekéért? A többi már neki készült. Házi szilvalekvárral ette az édes.


Nincsenek megjegyzések: