Összes oldalmegjelenítés

2013. február 26., kedd

Csokis mogyorós keksz

Valamilyen finom, ám egészségesnek mondható kekszet szerettem volna készíteni. Keresgettem erre-arra, végül is találtam kedvemre valót. 


Hozzávalók: 
15 dkg rétesliszt
10 dkg zabpehely
4 ek tej
4 ek méz
5 dkg süthető étcsoki lencse
5 dkg durvára vágott sózatlan mogyoró
2,5 dkg szárított, kandírozott narancshéj
10 dkg vaj
6 dkg gyümölcscukor
1 tojás
1 tk vaníliakivonat
1 tk fahéj
1 kk zöld kardamommag
1 kk sütőpor
1/2 kk szódabikarbóna

Elkészítése:

A zabpelyhez beáztattam a tej és méz keverékébe, amíg elmentem a piacra vásárolni. Mikor hazajöttem, csak össze kellet kevernem a többi hozzávalókkal. Egy viszonylag puha masszát kaptam, amit nem lehetett nyújtani, ezért evőkanállal raktam egy-egy halmot a sütőpapírral bélelt tepsibe, szétnyomkodtam, hogy kerek és laposabb legyen. 18 db lett belőle. 170 fokra előmelegített sütőben 15 perc alatt megsütöttem. Már sütés előtt is remek illata volt. Alig vártam, hogy kivegyem őket a sütőből, azonnal megettem néhányat belőlük. Nálam kiválóra vizsgáztak.

Nincsenek megjegyzések: