Összes oldalmegjelenítés

2013. február 26., kedd

Mátrai borzaska

Csilla kolléganőm, aki a Mátra alján lakik igazán jól ismeri a mátrai borzaskát és kellő mértékben fel is csigázta az érdeklődésemet iránta.  Nálam úgy működnek a dolgok,  hogy meglátom, olvasok róla, beszélgetek valakivel és már állok is a konyhába és kezdem a főzést. Tegnap esett szó a borzaskáról, de mivel dahlt főztem, borzaska mára maradt.

Hozzávalók: 
  • 70 dkg csirkemellfilé
  • 20 dkg liszt
  • 4 közepes krumpli
  • 2 tojás
  • 2 gerezd fokhagyma + 2 gerezd a tejfölhöz
  • bors
  • olaj a sütéshez

  • 2 dl tejföl
  • 20dkg reszelt ementáli sajt

Polenta köretjhez:
  • 100 ml kukoricadara
  • 400 ml zöldségalaplé
  • 1 ek vaj
  • 1 tojás felverve
  • 2 ek tejföl
  • 5 dkg felkockázott bacon
  • 15 dkg kelbimbó
  • bors
  • olaj a szuflé formák kikenéséhez

Elkészítése:

A krumplit meghámoztam, megmostam, finom lyukú reszelőn lereszeltem. Levét kicsavartam, sóztam, borsoztam, hozzáadtam két kisebb (vagy egy nagy) tojást és négy evőkanál lisztet. Sűrű palacsintatésztát kevertem belőle.
A csirkemellet vastagabb szeletre vágtam el, sóztam, lisztbe forgattam és belemártottam a krumplis masszába, majd forró olajban, fedő alatt arany-barnára sütöttem. 
A tejfölt elkevertem 2 gerezd reszelt fokhagymával és meglocsoltam vele a húst, a tetejére pedig bőven szórtam reszelt sajtot.
A körethez a zöldségalaplét felforraltam, beleszórtam a kukoricadarát és 5 perc alatt készre főztem. Egy kanál vajat elkevertem a forró darában. Egy tojást feltörtem, a sárgáját két kanál tejföllel elkeverte szintén a darába kevertem, a fehérjét habbá verve szintén beleforgattam  a masszába. A bacont megpirítottam, hozzáadtam a negyedekre vágott kelbimbót, megborsoztam, néhány percig pirítottam, majd ezt is a kukoricadarához kevertem. Öt szuflé formát kiolajoztam, belekanalaztam a darát és 150 fokon fél óra alatt gőzben megsütöttem.




Nincsenek megjegyzések: