Összes oldalmegjelenítés

2013. február 19., kedd

Karibi hal

Kétséges volt, mit is főzők ma ebédre. Volt egy távoli ötletem, ezért reggel kivettem a mélyhűtőből egy kiló pangasiusfilét. Ült még egy mangó is a hűtőmben, amit már egy hete terveztem elhasználni, így született a mai ebédünk.


Hozzávalók: 
  • 1 kg pangasiusfilé
  • bors
  • 1/2 citrom leve

Panír:
  • 2  tojás
  • 4 ek étkezési keményítő
  • 1 csipet só
  • 1 gerezd fokhagyma reszelve
  • ugyanakkora gyömbér reszelve

Fűszeres mangó saláta:
  • 1 nagy vagy 2 kisebb mangó
  • 5 dkg vaj
  • 2 ek nádcukor
  • 2 ek édes chiliszósz
  • 1 lime leve
  • fekete bors
  • rózsabors
  • 1 ek szójaszósz

Kókuszos rizs:
  • 25 dkg jázminrizs
  • 2 ek olaj
  • bors
  • húsleves
  • 2dl kókusztej
  • 1 marék áfonya
  • 1-2 ek kókuszpehely

Elkészítése.
A halat tenyérnyi darabokra felvágtam, sóztam, borsoztam, citromlevet csavartam rá.
A tojást, keményítőt kevés sóval és borssal habverővel összekevertem, hogy sűrű palacsintatészta állagú tésztát kapjak. A halakat belemártottam és 175 fokos olajban mindkét oldalukat arany-barnára sütöttem. Konyhai törlőkendőn leitatta.
A mangót meghámoztam, szeleteltem. A vajat megforrósítottam, megkaramellizáltam benne  a cukrot, beletettem a mangószeleteket, hozzáadtam a chiliszószt a lime levét, egy kevés fekete őrölt borsot és néhány rózsaborsot, valamint a szójaszószt. 1-2 percig forraltam.
A rizst megpirítottam, kevés borsot tekertem rá, majd mikor kifehéredett, felengedtem húslevessel, hogy egy ujjnyira ellepje a rizst, majd a kókusztejet ás az áfonyát is hozzáadtam és kb. 7-8 perc alatt puhára pároltam. Tálalásnál megszórtam kókuszpehellyel.Nem hiszem, hogy fél óránál többet szöszmötöltem az egésszel. Most dőlünk jobbra, meg balra, annyira belaktunk.

Nincsenek megjegyzések: