Összes oldalmegjelenítés

2013. február 15., péntek

Rugelach

Megismerkedtem Sneider Brigivel, aki férjem kolléganője és a torták nagy mestere. Az ő oldalán kalandozva találtam ezt a remek receptet, amit Hanuka idején fogyasztanak, de megehető bármikor, - még szombaton is. Ez egy lágy, omlós tészta, ami krémsajttal készül, de helyettesíthető tejföllel is. Ez  New York egyik legkedveltebb sütije karácsony táján.

Hozzávalók 40 db-hoz: 
A tésztához: 
  • 300 g mascarpone
  • 300 g szoba hőmérsékletű vaj
  • 100 g gyümölcscukor
  • 330 g fehér tönkölyliszt
  • nagy csipet só

Töltelékhez:

A kenéshez :
  • 1 felvert tojás
  • 3 ek tej
A tésztához valókat robotgépben pillanatok alatt összeállítottam, majd folpackba csomagolva éjszakára a hűtőben pihentettem.  Reggel elővettem a tésztát, öt részre osztottam és alaposan meglisztezett munkafelületen egyenként kb. 30 cm átmérőjűkör alakúra nyújtottam a cipócskákat. Ezt derelyevágóval felvágtam 8 cikkre. A tészták közepét megkentem valamilyen tetszőleges lekvárral és a hozzá illő durvára vágott olajos maggal beterítettem. Az eredeti recept még ennek tetejére cukrot tesz, de ezt én elhagytam. Szerencsére a lekvárokba sem szoktam, csak csekély mennyiségű cukrot tenni. A tésztát felcsavartam kiflivé és sütőpapírral bélelt tepsibe fektettem őket. Tetejüket megkentem kevés tejjel lekevert tojással és 170 fokosra előmelegített sütőben, hőlégkeverésen 20 perc alatt szép pirosra sütöttem őket. Ha valaki úgy szereti, még megszórhatja némi porcukorral, de én anélkül szerettem őket.


Nincsenek megjegyzések: