Összes oldalmegjelenítés

2013. március 17., vasárnap

SZENT PATRIK NAPI DESSZERTEK

Szent Patrik napra annyi mindennel készültem, hogy a desszertek már külön bejegyzésbe szorultak.
Mindjárt elsőként a koprodukcióban készített torta, melyet férjemmel együtt alkottunk.


Ír whiskey krémlikőrös torta:

Hozzávalók:
A tésztához: 
  • 6 tojás
  • 6 ek cukor
  • 6 púpozott ek rétesliszt
  • 1 tk sütőpor
  • 1 tk citruspor

A krémhez:
  • 2 dl tejszín
  • 1,5 dl whiskey-s krémlikőr
  • 5 dkg gyümölcscukor
  • 1 habfixáló
  • 25 dkg mascarpone

Mázhoz:
  • 25 dkg zöld marcipán
  • 3 dkg piros marcipán
  • 5 dkg fehér marcipán
  • Wilton ételfestékek a felirathoz

Elkészítése:
A piskótatésztához  a tojásokat szétválasztottam. A fehérjéből  habot vertem, amihez aztán kanalanként adtam a cukrot, míg kemény, fényes hab nem lett belőle. A sárgáját  folytonos keverés mellett szintén darabonként engedtem a tojásfehérjéhez. Átváltottam egy sima evőkanálra, - mert Gordon Ramsay azt mondta, hogy így lehet legkevésbé összetörni a tojáshabot,- és igaza lett,- tehát a kanál segítségével óvatosan kevergetve kanalanként beleforgattam a sütőporral és citrusporral elkevert lisztet. 
A tésztát egy téglalap alakú 30x25 cm-es tortakeretbe öntöttem, ami alá szilikonos sütőpapírt tettem. 160 fokon, hőlégkeverésen 30 perc alatt megsütöttem. A tésztát rácsra téve kihűtöttem. Közben a krémnek valókat összekevertem és hűtőbe tettem. Amikor kihűlt a torta , vízszintesen ketté vágtam, vastagon megkentem krémmel, majd hosszában is ketté vágtam és ezt a két részt is krémmel illesztettem össze. 
Innen már négykezes produkció következett. A tortát férjemmel üveg formájúra faragtuk. Kicsit nehéz volt a dolgunk, mert elég lágy lett a krém. Miután megfaragtuk, hűtőbe tettük, hogy összeálljanak a dolgok, ő pedig nekifogott a dekorálásnak.


Bevallom, itt már olyan fáradt voltam, hogy elmentem egyet hunyni, így a burkolást, díszítést maga csinálta egyedül.

Készült egy remek reggeli briós is reggelire.


Szent Patrik napi szerencsesüti:

Hozzávalók: 
A tésztához:
  • 30 dkg tönköly fehérliszt
  • 10 dkg vaj
  • 8 dkg gyümölcscukor
  • 2 ek darabolt kandírozott gyömbér  
  • 1 tk őrölt szegfűszeg
  • 1 tk őrölt kardamommag
  • 2 tk őrölt fahéj
  • 1/2 tk szódabikarbóna
  • 1 tojás sárgája
  • 2 ek golden szirup
  • 2 ek joghurt
  • csipet só
  • 1 citrom reszelt héja
  • 1 narancs reszelt héja

A mázhoz:
10 dkg porcukor
10 ml narancslikőr
3 csepp zöld Wilton ételfesték

Elkészítése:
A tésztához valókat összegyúrtam és folpackba csomagolva néhány órára a hűtőbe tettem. Utána lisztezett deszkán kinyújtottam,- mivel lóhere formám nem volt,-  egy virág formával kiszaggattam, majd késsel négy helyen bemetszettem, így lóhere formát kaptam. Egyik bemetszésbe kis tésztacsíkot dugtam, ez lett a lóhere szára.  A sütiket 180 fokon negyed óra alatt hőlégkeverésen megsütöttem, hagytam kihűlni. 
A mázhoz összekevertem a porcukrot, a narancslikőrt és a zöld festéket és ebbe a masszába mártogattam bele a sütemények egyik oldalát. Tányérra rakva hagytam megszáradni a mázt.






Készítettem egy másik gyömbéres kekszet is.

Piros gyömbéres szivecskék:

Hozzávalók:
A tésztához:

  • 40 dkg tönköly fehér liszt
  • 20 dkg vaj
  • 1 tojás sárgája
  • 10 dkg gyümölcscukor
  • 5 dkg méz
  • 1 sütőpor
  • 3 ek kandírozott gyömbér
  • 2 tk őrölt fahéj
  • 1 tk citruspor


A mázhoz:

  • 10 dkg porcukor
  • 1 nagy diónyi friss reszelt gyömbér kifacsart leve
  • 2-3 csepp piros Wilton ételfesték


Elkészítése megegyezik az előző kekszével.







Ő pedig Barney, akivel szívesen együtt ünnepelnénk a Szent Patrik napot:



 

 


Nincsenek megjegyzések: